Miksede signaler
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hej Cyberhus...
Jeg er en pige som går på et gymnasium i Odense..
Her for tre måneder siden kom jeg i klasse med en pige, og efter dette har alt været anderledes.
Denne her pige har igennem de sidste 3 år, været kærester med en fyr, men har valgt at leve i et åbent forhold. Så her for halvanden måneds tid siden, begyndte vi at snakke sammen, og nu er hun begyndt at opføre sig underligt i nærheden af mig. Når vi snakker sammen alene, skriver hun super søde ting til mig, hun snakker om at vi skal putte, og at hun elsker at kramme, og at hun gerne vil ligge tæt og ikke kan udelukke vi kommer til at ysse i fuld tilstand, og hun kalder mig skattemus og samtidig med snakker hun om alle de fræke ting vi kunne lave, men så næste øjeblik snakker hun om sin kæreste og hvor hetro hun er.. Så her i går aftes var vi til klasse hygge og hun ville hele tiden drille mig og have min opmærksomhed, vi krammede og jeg forsøgte for sjov at tage hendes hånd, og hun lod den ligge næsten flette ind i hendes, men nu idag er jeg bare luft for hende.. Jeg ved ikke helt hvad hun har gang i eller hvordan jeg skal håndtere det :/
Hilsen uheldige mig

Svar:
Kære dig:-)
Tak for dit brev! Det er super godt, du skriver herind, og jeg kan love dig, at emnet er aktuelt for mange unge! For lige præcis det med at forstå andres signaler er bare vanvittigt svært nogen gange!
Jeg vil starte med at sige, at jeg godt kan forstå du har svært ved at aflæse pigen i din klasse. Når jeg læser dit brev, tænker jeg også, at det er meget miksede signaler. Jeg tænker også, at det lyder til, at du selv er meget fortrolig med din seksualitet, hvilket er dejligt for dig. De fleste unge har nemlig nogen år, hvor de er ret usikre på dem selv, seksualitet osv. Jeg kan ikke lade være, at tænke om det måske netop er det, som det handler om for hende - nemlig at hun ikke helt er afklaret med hendes seksualitet endnu?! Og det er jo noget af en udfordring for dig, blot at vente på hun bliver klogere på sig selv. Måske kunne du tage en snak med hende, om hvad hun tænker? For det lyder jo til, at i smsér en del sammen. Jeg tænker i hvert fald, at det er en måde, du også kan passe på dig selv, så du ikke kommer til at føle dig alt for frustreret eller forvirret over det. Du kan jo fortælle hende, hvordan du oplever situationen, og prøve at være så ærlig omkring, at du faktisk er rigtig forvirret over de signaler hun sender dig, og du ikke helt ved, hvordan du skal håndtere det.
Jeg håber virkelig du kunne bruge mine tanker, og ellers må du selvfølgelig skrive herind igen.
Jeg vil i hvert fald ønske dig alt det bedste, og håber i sammen finder ud af det. Jeg synes i hvert fald du gør dig nogen gode tanker, og det bedste vil nok være, at konfrontere hende med det hele.
Bedste hilsener
Mette