mere en ven
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
hej det lyder åske lidt underlig men der er en pige fra min klasse som jeg rigtigt godt kan lide vi krammer og holder i hånd. kan hun lide mig??????

Svar:
Hej med dig
Jeg kan godt forstå, at du skriver herind for at høre, om hende pigen fra din klasse kan lide dig. Det er noget, man kan have rigtig mange tanker om, og som det kan være svært at finde ud af. Så det er helt naturligt at undre sig.
Det er meget naturligt, at det sætter tanker igang hos dig, når I krammer og holder i hånd. Det er nogle ting, som man både kan gøre med mange eller ikke. Hvordan en pige tænker om at kramme og holde i hånd kan være forskellig fra person til person - og derfor kan det været svært for mig at fortælle sig helt præcist, hvad hun tænker. Derfor vil jeg anbefale dig at tage en snak med pigen om det, hvis du gerne vil finde ud af det. Hun er desværre den, som ved det bedst. Så selvom det kommer til at kræve, at du finder dit indre mod frem, så er det den løsning, som du får mest ud af. Man kan prøve at gætte sig til, hvad den anden tænker, men det er ikke sikkert, man gætter rigtigt - og så kan man ende med at blive usikker, såret eller forvirret.
Hvis du gerne vil vide mere om, hvad hun tænker og vil tage en snak med hende, så kan det være en god ide at tænke over, hvordan du har mest lyst til at gøre det. Har du mest lyst til at skrive et brev til den anden, sende en sms eller en besked på facebook eller sige det face to face. Der er ikke nogle af måderne, som er mere rigtige end andre, så det kommer meget an på, hvordan du har det med de forskellige muligheder. Så derfor kan du prøve at mærke efter indeni, hvad der vil være den bedste mulighed i dit tilfælde. Og så handler det om at tage mod til sig og kaste sig ud i det. Måske kan du hente støtte hos en god kammerat, som du kan vende dine tanker med. Det kan være rart at få andres syn på sagen og måske også nogle gode ideer.
Jeg håber, du har fået lidt inspiration og at du finder ud af, hvad du vil gøre.
De bedste hilsner fra Mai