Menstruation og problemer
brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år
Hej
Jeg skulle have haft min menstruation mandag d. 16 maj. Og den plejer altid og komme skarpt på dagen.
Jeg er begyndt at få kvalme den sidste uges tid, og kæmper med nogle problemer hvor jeg er ked af det.
Kan det have noget med mine problemer at gøre, for jeg er nemlig bange for at være gravid, selvom jeg aldrig har haft sex.
Er det muligt? Kan jeg være gravid uden sex? Eller har det bare noget at gøre med denne her periode i mit lige nu??
hilsen den fortvivlede:)

Svar:
Hej fortvivlede.
Nej- du kan ikke være gravid uden at have haft sex, så det skal du ikke være nervøs for. Der skal både æg og sædcelle til at skabe liv :)
Det psykiske - dine tanker og følelser kan sagtens spille ind og ændre din menstruationscyklus. Mange oplever at menstruationen kommer på andre underlige tidspunkter end normalt når der er 'noget der fylder', så det er sikkert derfor den ikke er kommet endnu.
Du er altid velkommen til at dele de problemer, der gør dig ked af det her på chatten og i brevkassen. Måske vi har et godt råd eller andet, der kan hjælpe dig med at blive mere glad igen :)
Mange hilsner
/ Trine