menstruation
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Min menstruation er meget forsinket, jeg har ikke haft den i 2 måneder snart 3. sidst jeg havde menstruation, var første gang så kan det være derfor? - jeg hader læger, og ønsker derfor at gøre alt andet end at komme til læge. mvh. anonym

Svar:
Kære dig
Jeg kan godt forstå at du går rundt og tænker over hvorfor din menstruation ikke dukker op. Men jeg tror du har ret i, at det er fordi du først lige har fået din menstruation. I starten når man får menstruation skal kroppen lige vende sig til det, og derfor kan der nemt gå nogle måneder imellem de første par år. På Sexlinien’s hjemmeside har de skrevet lidt om menstruation. Det kan du prøve at læse lidt om.
Jeg synes du skal snakke med din læge eller mor om det,  hvis der går nogle flere måneder. Ikke fordi der behøver at være noget i vejen, men fordi det nogle gange bare er rart at snakke med andre om det, så man ikke skal gå og være bekymret  alene.
Jeg håber  at du kunne bruge mit svar
Venlig hilsen Marianne