Meget forvirret :/
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Jeg er meget forelsket i en af mine rigtig gode pigevenner men er lidt forvirret fordi hun hele tiden snakker om piger som kærester osv. Jeg ved ikk om hun bare joker eller? så er det normalt for piger a joke om snåd?

Svar:
Hej med dig
Jeg kan sagtens forstå, at du bliver helt forvirret over, at hende pigen snakker om piger som kærester.
Det kan faktisk være rigtig svært at vide, om hun joker eller mener det seriøst.
Enten så joker hun bare med det, fordi hun synes, det er sjovt og måske kender nogle andre piger, der har pigekærester, eller så joker hun med det fordi, hun hun inderst inde er forelsket i en pige og tør ikke snakke om det for alvor.
Nogle piger synes, det er sjovt at joke om sådan noget, og tror måske at det gør dem interessant over for fyrene. Men det er vigtigt at huske på, at der faktisk også er mange piger, som får følelser for andre piger. Alt sammen er helt normalt.
Hvis du gerne vil finde ud af det, synes jeg, at du skal prøve at snakke mere alvorligt med din ven om de her ting. Spørg hende helt seriøst, om hun har følelser for en anden pige, fordi du gerne vil snakke med hende om det.
Vis hende, at du gerne vil lytte og snakke om de her ting. På den måde tager hun dig også seriøst, og hun finder ud af, at du er der for hende.
Hvis det viser sig at hun rent faktisk er til piger, kan det komme til at gøre ondt på dig, nu hvor du er forelsket i hende.
Men vigtigst af alt kan I stadig fortsætte med at være gode venner, og du kan støtte hende i hendes kærlighedsliv - og hun kan måske hjælpe dig med at finde en anden sød pige.
Jeg håber, du kan bruge mit svar.
Rigtig glædelig jul.
Venlig hilsen Mette