Mangler kæreste

brevkassespørgsmål

Mangler kæreste

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Oprettet 7 år 5 måneder siden

er en pige på 13 år jeg har prøvet alt muligt for at finde en kæreste men folk vælger mig fra bare fordi jeg er lidt overvægtig vil gerne have en meget sød kæreste

Svar:

Hej med dig

Jeg kan godt forstå, at du gerne vil have en kæreste. Der er sikkert mange af dine klassekammerater, som går med samme ønske, uden at i nødvendigvis har snakket sammen om det. Du har stadig rigtig mange år til at finde en kæreste. Lige nu kan det fylde rigtig meget for dig, fordi du måske fokuserer ekstra meget på at du ingen kæreste har og tænker meget over det?

Du skriver at folk vælger dig fra, fordi du er overvægtig. Er det noget du ved, eller noget som du selv antager? Jeg bliver nødt til at spørge, fordi jeg vil pointere, at du nok skal finde en selv om du er overvægtig. Når du finder den rigtige vil han kunne lide dig præcis som du er. Du kan evt. øve dig i at holde fast i alle de positive sider ved dig selv, så du styrker dit selvværd. Samtidig er det meget normalt, at piger især i teenageårene kunne bruge lidt ekstra tro på sig selv. En af grundene kan være de mange rigtig tynde modeller som fremstilles i medierne. Men jeg tænker, at det er vigtigt, at huske på at piger og kvinder og mænd og drenge for den sags skyld findes i mange forskellige størrelser og former. Der er ikke én slags, som er den bedste.
Ligesom du måske synes en slags dreng kan være flot, har drenge også forskellig smag ift. piger. Så du skal ikke være i tvivl om, at der helt sikkert er nogen, som synes du er dejlig lige præcis som du ser ud. Det er kun en charme at vi ikke alle er ens. Hvis din overvægt er noget som fylder rigtig meget for dig og er noget du ønsker at gøre noget ved, kunne du evt. prøve at snakke med en voksen. Det kan være de kan hjælpe dig med at få nogle andre vaner. Det kan være helt simple ting, som en ekstra gåtur eller at begynde at spise frugt som snacks eksempelvis. Det behøver ikke at være voldsomme ændringer, men kan være små ting, som alligevel kan gøre en forskel.

Du skriver, at du har prøvet alt muligt for at få en kæreste. Jeg tænker, at hvis man fokuserer rigtig meget på noget, kan det nogle gange gå hen og spænde ben for én selv. Det er måske især aktuelt ifm. at finde en kæreste, fordi det er en ting som man ikke på den måde kan tvinge igennem. Det er snarere noget som kan komme naturligt når man slapper af og kender hinanden lidt mere. Derfor tror jeg vil ville være rart for dig selv at flytte fokus til noget andet dejligt i dit liv, så du passer på dit humør og sørger for at være god ved dig selv. Mit bedste råd er derfor at du kan øve dig i at fokusere på alle de ting du bliver glad af i din hverdag. Det kan være tiden med din familie, med en veninde eller en bestemt fritidsinteresse. Man kan sige du forøger muligheden for at finde en kæreste, når du selv er glad, for så er du den bedste udgave af dig selv, som kan være tiltrækkende for en eventuel kæreste.

Hvis du ikke helt ved hvad du elsker at lave, kan du tage det som en udfordring, at finde en sjov hobby. Det kan være alt fra madlavning, en slags sport eller noget andet hyggeligt du synes lyder tiltalende. Oven i købet er der jo en lille mulighed for at du kunne finde en kæreste gennem en interesse, da man så har noget fælles at gå ud fra. Og hvis du så ikke finder en kæreste herigennem så husk på, at du nok skal nå at finde en kæreste. Nogle får hurtigt en kæreste, mens andre bruger tiden på noget andet og finder en senere i livet. Det er helt normalt og derfor tænker jeg du kan øve dig i tro på det og indtil huske at nyde det, som du har nu.

En anden ting, som måske kunne være rart, var at tale med en veninde, familiemedlem eller en anden som du føler dig tryg ved. De vil helt sikkert forstå dig og sætte pris på den tillid du viser dem. Det kan nemlig nogle gange hjælpe lidt at få sagt sine tanker højt, så man ikke går helt alene med dem.

Jeg håber du kunne bruge mit svar, ellers er du selvfølgelig altid velkommen til at skrive igen.

De bedste hilsner Maria

MariaFPs billede
Maria har svaret på dette spørgsmål