Mange spørgsmål

brevkassespørgsmål

Mange spørgsmål

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

Hej Cyberhus.

Jeg er som alle andre piger i min alder begyndt at få kropsbehåring "dernede" og mellem ballerne.

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan jeg fjerner dem og kan man fjerner hårene mellem ballerne uden at skulle på en klinik hvor man fjerner dem med voks?

Venner ja det har jeg også man, føler selvom vi har kendt hinanden i 4 år og kender hinandens grænser føler jeg at de udnytter mig, eller det vil en af mine veninder gør.

Jeg mener at jeg føler at jeg kun har været lokkemad for hende så hun kunne komme tættere på en af mine bedste drenge venner, og jeg føler at hun sorger ham og mig fordi hun hele tiden siger "jeg vil ikke have noget med jer at gøre mere" men så efter et par vil hun gerne os igen og det tager rigtig hårdt på mig mentalt.

Jeg prøver at snakke med hende om det men får ikke rigtig noget ud af det, så kunne godt bruge lidt hjælp til hvordan jeg lige snakker bedst muligt med hende så jeg får noget ud af det, håber i har nogle forslag:)

P.s. Jeg er rigtig glad for min veninde og ønsker ikke at mindste hende.

Jeg er skilsmissebarn og min mor har fundet sig en ny kæreste, de har været sammen i ca 3 år, og jeg bryder mig virkelig ikke om ham!

Jeg har været oppe og skændes med ham rigtig mange gange og jeg føler at han behandler mig som en voksen selvom jeg overhovedet ikke er det. Det kan godt være jeg er den mest modne af mig og min tvilling(ja, jeg er tvilling, endnu et problem i mit liv) men jeg fremstår eller taler overhovedet IKKE som en voksen.

Det er nu noget tid siden jeg har været oppe og skændes med ham, men jeg hader ham stadig indreligt og jeg vil bare have ham ud af mit liv. Jeg har snakket med min mor om det(op til flere gange) og hun siger at hun nok skal snakke med ham om det, men det hjælper højeste en uge, og det hjælper ikke rigtig noget når han nærmest bor hjemme hos os, selvom han har egne lejlighed. En gang for et par år siden skrev jeg også et brev til min mor, hvor der stod "At eg ville have ham ud af it liv inden sommerferien var slut"(vi havde lige fået sommerferie da jeg skrev det) og jeg ved godt at jeg ikke kan tage beslutninger på hendes vejne men jeg hader ham virkelig virkelig meget og det er forfærdigeligt at vågne op om morgen også kan man høre hans stemme også har man bare lyst til at vende sig om på siden og sove videre.

Håber I har nogle forslag til hvad jeg kan gøre, for hvis du spørger mig så har jeg prøvet ALT!

Sidste ting så der hellere ikke er for meget:)

Jeg skal på efterskole og min far vil ikke betale til andet end hans børnebidrag som ikke er meget når min mor skal sende to piger afsted på efterskole. Der er bare et problem min tvilling og jeg vil begge helst i tiende, men det kan vi ikke. Vi SKAL afsted hverts vores år som jeg også synes er rigtig godt, men jeg er bange for hvis jeg er heldig og kommer afsted i tiende så vil min tvilllingesøster hade mig for evigt og det vil jeg ikke have sker, selvom jeg kan hade som en i pesten så ønsker jeg ikke at være fjender min min tviling.

Hvad gør jeg, for jeg vil jo hellere ikke afsted i niende....

Og det med at min far ikke vil betale til det synes jeg er noget fis og jeg vil rigtig gerne snakke med ham om det men er bange for at han bliver sur(og han kan virkelig blive sur, virkelig) og hn er kun hjemme 6 uger af ganen også afsted igen i 6 uger og når han er hjemme er jeg der kun i hver anden weekedn, så ser ham sammen lagt i tre weekender når han er hjemme og en af dem vil jeg jo hellere ikk ødelægge fordi han bliver sur fordi jeg vil snakke med ham om hvorfor han ikke vil betale til efterskolen.

Håber I har nogle svar til mine spørgsmål for synes virkelig jeg har tænkt meget over dem uden at kunne komme frem til nogensomhelst god løsning.

Kærlig hilsen Sofie

P.s. Mange mange tak for hjælpen.

Svar:

Hej med dig.

Jeg kan godt høre, at du går og tumler med meget i din hverdag. Det lyder til, at der er flere ting, der er lidt svære. Det er fint, at du har skrevet herind, for det er altid godt at få delt sine bekymringer med en anden. Jeg vil forsøge at besvare dine spørgsmål så godt som muligt.

Din kropsbehåring for neden kan du barbere af med en ladyshaver (barberskraber for kvinder) både dem foran og dem mellem ballerne. Nå du barber dig, kan det være en god ide at smøre barberkum eller balsam på huden, før du går igang, det beskytter huden og barberskraberen glider bedre. Efter barberingen er det en god ide at bruge bodylotion eller olie på området. Det mindsker irritation i huden som små røde knopper og tørhed. Du kan også i en Matas-butik købe voks og selv forsøge at vokse dig forneden. Der følger en udførlig brugsanvisning med.

Jeg kan godt forstå, at du bliver såret, når din veninde den ene dag gerne vil være sammen med dig og den anden dag ikke vil. Det er ikke okay, og det kan hun ikke være bekendt. Nogle mennesker er lidt flyvske, og det er meget normalt, at de ofte skifter veninder eller sørger for, at holde til der, hvor der i nuet sker mest. Det er dog i det lange løb værst for dem selv, for de risikere at miste deres veninder, eller også risikerer de, at deres venskaber bliver overfladiske. Jeg tror, det bedste du kan gøre er at tale med hende om det, og fortælle hende, hvor ked af det du bliver. Du skriver, at du er meget glad for din veninde, og at du ikke vil miste hende, forhåbentlig har hun det på samme måde. Hvis problemet bliver ved med at gentage sig, og det gør dig for trist, vil mit bedste råd til dig være at holde dig til nogen af dine andre veninder, som du er mere sikker på, og som du ved, hvor du har.

Det lyder hårdt for dig, at være samme med din mors kæreste, og jeg synes, at det er super ærgerligt, at I har det så træls sammen. Min bedste idé til dig er at få tankerne på noget andet, når du synes, at han er dum. Måske det kunne hjælpe dig at høre noget musik, se en film, være sammen med en veninde eller gå en tur - på en måde bare ignorer ham. Jeg synes personligt, at det er spild af energi, at blive sur på en, du ikke kan lide. Spild af tid og spild af kræfter. Ofte hjælper det ikke det mindste at blive vred, det kan nemt bare gøre situationen værre. Feks. kan det udvikle sig til tristhed. På den måde ender det med at gå ud over dig selv, og det er ærgeligt, at din mors kæreste får lov til at have den magt over dig. Måske det kan hjælpe dig, at sige til dig selv, at han ikke skal have lov til at ødelægge dit humør.

Jeg kan godt forstå, at det er en svær situation, som du og din tvillingsøster sidder i, og jeg tror måske, at det er bedst, at lade dine forældre tage beslutningen, om hvem der skal afsted hvornår. Hvis det er dine forældre der bestemmer, kan du og din søster ikke bebrejde hinanden noget bagefter, og I kan således blive ved med at være venner. At din far ikke vil betale flere penge til jeres efterskoleophold, kan der være mange forskellige grunde til. Men det kan måske være en idé, som du selv skriver, at tale med ham om det. Så kan han forklarer dig situationen, og du kan måske bedre forstå ham.

Jeg håber meget at tingene falder på plads for dig, og at du får et fantastisk år på efterskole, uanset om det bliver i niende eller tiende.

Med venlig hilsen Malene