makeup

brevkassespørgsmål

makeup

brevkassespørgsmål af
solveig
13 år
Oprettet 6 år 5 måneder siden

hej jeg er en pige på 13 år og jeg kunne godt tænke mig noget makeup jeg har kigget på noget men når jeg er i butikker får at kigge føler jeg mig som en idiot mine veninder gør grin med mig og det er træls Skal jeg bare gøre det? Jeg håber du kan hjælpe Kh Solveig

Svar:

Kære Solveig

Mange tak for dit brev.
Jeg kan godt forstå, du er blevet interesseret i at skulle gå med make-up, og jeg forstår godt, at det må være svært lige at vide, hvilken slags man skal købe, og hvornår man er helt klar til at kaste sig ud i sådan noget.
Jeg er ked af at høre, at dine veninder gør grin med dig, når du fortæller dem, at du gerne vil gå med make-up. Det lyder til, at dine veninder ikke er helt klar endnu til det selv, eller også kan det være, de er lidt misundelige over, at du tør at skulle gøre det.

Det er em,get forskelligt, hvornår man beygnder at gå med make-up. Nogen starter meget tidligt, og andre kommer aldrig rigtig tila t bruge det. Der er også mange måder at have make-up på. Nogen går med det hver dag, men her kan det også være forskelligt, hvor meget man har på, mens andre bruger det kun til særlige lejligheder såsom fødselsdage eller fest.
Jeg synes, det vil være en god start, hvis du havde mod på at snakke med din mor om, at du har lyst til at begynde at gå med make-up. Jeg er sikker på, I vil kunne få en rigtig god snak om det, og hun vil kunne hjælpe dig lidt på vej med, hvilke slags produkter, som vil være en god idé at starte med at have på. Måske hun har noget make-up du kunne få lov til at låne og prøve at lægge på dig selv, eller som I vil kunne lægge sammen. I kan eventuelt planlægge en tur ind til byen og gå sammen i en make-up butik, hvor I kan spørge en stylist til råds om, hvilken slags make-up der passer til en på din alder. Ellers har jeg fundet dette link til en lille guide inde på Vi Unges hjemmeside. Den kan du prøve at kigge lidt på, hvis du har lyst. Linket kan du finde her

I dag findes der så mange youtuber, bloggere og instagram profil, hvor man kan lære om, hvordan man lægger make-up. Meget af det synes jeg dog ikke passer helt til en 13 årig. Så selvom man godt kan føle sig inspireret af disse piger, som man ser på nettet, så synes jeg også, det er vigtigt, at man stadig holder et naturligt look og ikke dække hele ansigtet ind i foundation og hvad der ellers findes. Det er selvfølgelig min hodlning, men jeg synes, du bare skal kaste dig ud i make-uppen's verdens og finde det, som du synes, fungerer for dig.

Jeg håber, du kunne bruge mit svar til lidt, og at du har mod på at springe ud i det.
Jeg er sikker på, du finder den helt rigtige make-up, som passer til dig, og at dine veninder vil synes, du ser smadder godt ud.

Knus fra Anna

AnnaIMs billede
Anna fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål