Makeup
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
jeg er en pige på 12 det er fordi at næsten alle mine veninde bruger makeup(eyeliner mascar ) og jeg går ikke med makeup i nu og så har jeg spurgt min mor om jeg ikke os må gå med mascar men så siger hun at det må jeg ikke og hun siger at jeg først må gå med det når jeg bliver 18 vil i så være søde at svare mig om hvorfor min mor siger at jeg først må gå med det når jeg bliver 18 Hilsen. S

Svar:
Kære S.
Tak for dit spørgsmål. Jeg kan ikke svare på, hvorfor din mor synes du først skal bruge make up når du bliver 18 år. Jeg kan godt forstå hun synes at det er for tidligt som 12 årig, men det er meget forskelligt hvornår piger begynder at bruge make up og hvornår de får lov til det.
Jeg vil foreslå dig at snakke med din mor igen. Hvis du meget gerne vil begynde at bruge mascara, så prøv at forklare din mor at du gerne vil, og hvorfor. Prøv også at spørge hende om, hvorfor hun synes du skal vente til du bliver 18 år.
Måske kan i lave en aftale i begge kan være tilfreds med.
Hilsen Julie