Makeup??
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hejsa. for lige at få det sagt, jeg går IKKE med makeup... jeg elsker makeup, men har ikke lyst til at gå med det i hverdagen.... Kun lidt;)
men mit problem er, at hver gang jeg skal i bad, låser jeg døren og finder alt mim Mor's makeup frem. Foundation, pudder, mascara, Øjenskygge osv... og så tager jeg det på mens jeg lader som om jeg filmer en video til fx. Youtube, hvor jeg snakker engelsk og forklare hvad man skal gøre for at få samme look som mig.... Så fjerner jeg det igen og går i bad. Det er lidt pinligt, men jeg elsker det bare så meget! Makeup har min mor ok meget af, men ingen børster eller noget.... Jeg er bare så makeup-forelsket, og jeg Googler det hver dag og lader som om jeg fx. Har et gavekort på 10000kr til M.A.C eller noget..... Jeg vil bare så gerne have noget, men mine forældre er ikke tilhængere af makeup, så jeg tør ikke spørge dem! Men jeg kan jo ikke blive ved med at stjæle min mors. Hun spørger mig fx. Nogle gange, om jeg har brugt et eller andet, fordi hun kan se at det er væk. Jeg siger bare nej! Men jeg kan jo ikke blive ved sådan her!!!!! Hjælp:(

Svar:
Hej med dig
Jeg kan sagtens forstå, hvorfor du er interesseret i makeup, og synes, at det er en spændende, ny verden.
Du skriver, at du ikke rigtig vil gå med det til hverdag, og det synes jeg, at du skal fortælle dine forældre.
Måske er det bedste, hvis du snakkede med din mor om det, når det nu er hendes makeup, du låner.
Jeg synes, at du skal fortælle hende om, at du synes makeup er så spændende, og at du godt kunne tænke dig lidt forskelligt, så du kan øve dig i at lave nogle flotte looks.
Det er vigtigt at lave en aftale med dine forældre om, at du ikke bruger det til hverdag endnu, men kun bruger det derhjemme foran spejlet, eller hvis i skal til en stor fest.
Jeg er næsten sikker på, at din mor godt kan forstå, hvorfor du synes, at makeup er sejt. Hun har jo selv en masse.
Måske du også kan aftale, at du kun starter ud med lidt øjenskygge og lidt pudder eller foundation, og så kan du senere få mascara og andre ting.
På den måde når dine forældre også at vænne sig til, at du er ved at blive ældre og få andre interesser og ser, at du er god til at lægge det flot.
Held og lykke med det!
Venlig hilsen Mette