Make-UP?!
brevkassespørgsmål af
Anonyme pige
13 år
Hej. Jeg vil gerne gå med Make-up til hverdag (kun mascara) Jeg må gerne for min mor og far. Der er ikke rigtig så mange der gør det i min klasse og dem der gør det, gør det kun engang imellem. Synes i bare jeg skal gøre det?

Svar:
Hej med dig
Som udgansgpunkt så ser jeg ikke noget galt i at du begynder at gå med mascara, når du har fået lov af dine forældre. Det er helt naturligt at man begynder at interessere sig for makeup når man når en vis alder, og det kan også være lidt sjovt at lege med sit udseende på den måde. Når det så er sagt, så synes jeg du skal vide at mascara kan være ret hårdt for dine øjenvipper, og at det er virkelig vigtigt at du husker at fjerne det igen hver aften inden du går i seng. Du kan enten bruge en makeupfjerner eller et mere naturligt alternativ kan være kokosolie.
Tænk også over hvorfor du ønsker at gå med mascara. Er det nødvendigt for dig at gøre det hver dag? Eller skal du måske kun gøre det engang imellem når der sker noget specielt, som f.eks. en skolefest. Spørg også gerne din mor til råds om det, og få også hjælp af hende til at tage mascaraen ordentligt på, samt købe en der er god.
Jeg håber du kan bruge mit svar.
Venlig Hilsen
Signe