Make-up.
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
jeg er en pige på 12 år, jeg vil gerne gå med make-up. Men jeg er bange for at mine venner vil grine af mig...! hvad skal jeg gøre??

Svar:
Hej med dig
Jeg kan godt forstå du gerne vil prøve at gå med make-up, for man kan også lave mange flotte ting med make-up. Du er dog lidt bange for om dine venner vil grine af dig. Jeg ved ikke om de har sagt noget, der får dig til at tro, at de vil grine af dig, men ihvertfald er du nødt til at tage chancen og prøve det af, hvis du vil gå med make-up. Hvis de griner af dig, så synes jeg, at du skal være ligeglad, for det vigtigste er at du synes at du ser pæn ud. Og hvem ved - måske er de misundelige:-)
Jeg synes dog først, at du skal spørge dine forældre, om det er i orden for dem, at du går med make-up.  Hvis det er det, så kan det være, at din mor kan vise dig hvordan man kommer make-up på. Det er vigtigt, at du ikke putter for meget på, så man tydeligt kan se det. Men en smule mascara og lidt lys lip-gloss kunne du måske starte med. Det er heller ikke sikkert, at det er noget du skal bruge hver dag i skolen, men hvis du eksempelvis skal til fødselsdag og gerne vil se lidt ekstra pæn ud, kunne du måske tage make-up på der.
Mange hilsner
Heidi