Mødte en pige

brevkassespørgsmål

Mødte en pige

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

hey !

Jeg har brug for hjælp til at komme videre.

Jeg mødte en pige på en festival for friskoler, vi var sammen lidt jeg fandt hende ved en gynge og hun manglede en som kunne Skuppe hende. Jeg havde tilfældigvis min ven med og han råbte straks " hey det kan min ven da hjælpe dig med". Jeg ville ønske jeg kunne fortælle hele historien, men så bliver det hele for langt. så lad os sige at jeg fandt hende på Facebook og vi begyndte at skrive sammen, jeg fik også hendes Skype profil. Vi indrømmede begge at Vi var ret vilde med hinanden. Det gik ikke da hun ikke var for langdistances forhold, men jeg havde svært ved at give slip, så som den nar jeg nu er blev ved med at kontakte hende og skrive at vi skulle give det en chance til, men så sidste år skrev hun at jeg blev nød til at give slip, så det lovede jeg hende og jeg kontaktede hende ikke siden.

Sagen er at jeg er stadig vild med hende og om ca 82 dage kommer jeg til festival på hendes skole eftersom det er dem der holder det i år. Og jeg har stadig ikke givet slip jeg kan ikke hvordan kommer man videre ? vil i ikke godt hjælpe mig, nogle gode råd ? PS tror i stadig der er en chance for at jeg kan vinde hende tilbage, hvis i tror evt nogle gode råd til hvordan.

Svar:

Hej du

Jeg kan tydeligt mærke dine frustrationer over din svære forelskelse i dit brev. Det er rigtig hårdt at stå i en situation, hvor man er vild med en pige, men er nødt til at finde en måde at komme videre på, fordi hun ikke vil mere. Derfor er det helt helt forståeligt, at du skriver herind for at få et råd - det kan være svært at stå i alene.

Du skriver, at I mødtes på en festival sidste år, og skal mødes igen om noge tid. I mellemtiden har I haft kontakt, men hun har skrevet, at du skulle komme videre, fordi I bor for langt fra hinanden. Hertil spørger du, om der er en chance for, at du kan vinde hende tilbage, og her vil jeg sige, at chancen selvfølgelig er der. Det kan være, hun har ombestemt sig eller fortrudt. Men for din egen skyld, kan du forsøge på ikke at sætte næsen op efter det. Det er jo trods alt sådan, at hun har skrevet, at du må komme videre. Så med mindre hun skriver det modsatte, så er det dér, hun står lige nu. Derfor vil mit råd til dig være, at du fokuserer på at komme videre, sådan at du ikke bliver såret endnu en gang. Det er nemlig sådan, at man ikke sådan kan "vinde en tilbage", som ikke vil vindes tilbage.

Med forelskelse er det også sådan, at man ikke selv vælger, hvordan ens følelser skal udvikle sig. Man kan altså ikke selv bestemme sig for at blive forelsket, og heller ikke bare sådan lige beslutte sig for at holde op med at være det. Det er ikke sådan, at det ikke kan lade sig gøre at komme over en forelskelse, men det kræver at man tager en beslutning om det og gør noget ved det. Noget af det bedste, du kan gøre er at tage afstand til pigen, du er forelsket i er, at tage afstand til hende. Det kan du f.eks. gøre ved at undgå at skrive sms'er eller tjekke hendes facebook. Sådan kan du nemlig få hende til at fylde mindre og mindre i ens hverdag. I stedet for kan du så bestemme dig for at skrive til en god ven, når du har lyst til at tjekke facebook-profilen osv. Det kan også være, du har en hobby eller en god sang, som du kan gå igang med eller sætte på, så du undgår at sidde og "dyrke tankerne". En anden ide kan være at lave en masse ting med dine venner/familie, så du kommer til at tænke på noget andet. Det er desværre ikke sådan, at det går over fra den ene dag til den anden. Det kræver tid. Hvor lang tid, det tager, er forskelligt fra situation til situation og fra person til person.

Generelt vil jeg opfordre dig til at dele dine tanker med en god ven eller en anden. Når man går alene med tankerne, kan de hobe sig op og komme til at fylde mere og mere, men hvis man får fortalt om dem, så kan det virke befriende og lettende. Det kan også være rart at have den støtte, som et andet menneske kan give. Både i forhold til opbakning og skulderklap, men også i forhold til at se tingene fra en anden vinkel.

Jeg håber, du kommer godt på den anden side af den her forelskelse, og at du kan tage på festival uden at have for mange følelser i klemme. Hvis du ser hende, og synes det er svært, så kan du evt. forsøge at undgå hende på festivallen. Det vil sandsynligvis gøre mest ondt, når du ser og snakker med hende. Tag evt en god ven under armen og gå et andet sted hen.

Mai

Mais billede
Mai har svaret på dette spørgsmål