Må de bestemme?

brevkassespørgsmål

Må de bestemme?

brevkassespørgsmål af
Kasper
16 år
Oprettet 6 år 6 måneder siden

mine forældre siger jeg skal bruge cykelhjelm men det vil jeg ikke.
Gider ikke høre at jeg skal. vil bare vide om de må bestemme.

Svar:

Hej med dig

Det lyder som en klassisk konflikt.
Dine forældre er selvfølgelig bekymrede for dig, og vil gerne have at du passer på dig selv og det hoved, som helst skal fungere i mange år.

Jeg kan høre at du allerede har hørt alle argumenterne for, hvorfor det er en god idé at cykle med hjelm, så dem springer jeg over. Nogle gange er selv de bedste, af de bedste, gode grunde ikke "gode nok".
Hvis de var det ville alle bruge hjelm og ingen ville ryge eller have ubeskyttet sex...og listen kunne fortsætte :)

Som 16 årig må du selv bestemme om du vil bruge cykelhjelm. Så er det op til dig.
Du nærmer dig lige så stille voksenlivet, hvor du selv skal tage ansvar for dine beslutninger. Både de gode og de dårlige :) På vej mod de 18 år får du lige så stille flere og flere rettigheder. Dem kan du læse mere om her

Gode hilsner
Niels-Christian

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål