læs
brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Hej jeg tror jeg har lavet en ny Form for cigaret men uden alle giftstofferne og jeg ville bare lige høre hvad i syntes
den laves hved at man tørre pebermynteblade
så tager man en vatpind (ikke brugt) gør den ene side våd og tager vattet af, så gør man den anden side våd og tager noget af vattet af men ikke det hele
og så tager man et stykke køkkenrulle og folder det en gang på langs så tager man sine tørre pebermynteblade og putter dem midt på den korte side (altså sådan så at den længste side ligger vandret og den korte side ligger lodret) ma der skal stadig være en lille smule plads mellem foldet og bladene, så tage man sin vatpind og lægger på langs med pebermyntebladene med vattet en smule ude afpapiret på den foldede side
så ruller du den stramt, dypper dine fingre en smule i vand og dubber på den side af papiret hvor at vatpinden er.
hvad siger i til det

Svar:
Hej Anonym
Jeg vil i hvert fald starte med at sige at det er en kreativ idé.
Nu skriver du ikke om det er meningen at man skal tænde "cigaretten" og ryge den er om man bare suger i den for at få smagen af pebermynthe?
Hvis det er meningen at man skal tænde og ryge den kan jeg ikke sige dig om den er sundere en en almindelig cigaret. Almindelige cigaretter er møg-usunde, men køkkenrulle, træ eller plastik fra en vatpind og vatten i sig selv kan også godt være kritisk at få ned i lungerne, så det vil nok skulle testes en del for at vide med sikkerhed.
Hvis du mere tænker det som en "cigaret" man bare suger på for at få noget smag ind i munden så tænker jeg at den nok desværre er opfundet for en del år siden. En plastikcigaret som man kan suge på som smager af menthol. Den kan købes på et apotek
Så...jeg altid det er en god idé at prøve at finde et alternativ til almindelige cigaretter for det er virkelig bare noget skidt for kroppen. Om du lig ehar ramt rigtigt med din opfindelse synes jeg er svært at vurdere, men jeg synes det er kreativt og hvis du er drevet af idéen om at opfinde og lave noget som andre kan have gavn af skal du helt klart fortsætte og videreudvikle på idéen.
Mange hilsner
Niels-Christian