Lysten bliver størrer!!!
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej,
jeg er en pige på 14, som har en kæreste på 12 (bliver 13 i år), og det er meget snart et år vi har været sammen.Vi har det vindunderlig sammen, og jeg er sikker på at det er ham jeg vil miste min mødom med. Vi har sovet sammen mange gang, men vi er ikke nået til det med at røre hinandens kønsdel. Jeg siger til mig selv at alder er bare et tal, men det er virkelig et irriterende tal. Hver gang vi sover sammen så får jeg virkelig lyst til at gør det, men det der stopper mig er selvfælge at han er yngre og at ''den første gang'' skal være dejligt for os to. Vi kan nogenlunde snakke om emnet sex, men nogen gang bliver jeg lidt sådan flov at snakke med ham om det. Jeg vil ærlig talt vente til vi bliver ældre, men man ved jo aldrig om vi overhovedt er sammen i morgen + lysten bliver størrer og størrer. (?)
Mvh. G

Svar:
Hej med dig..
Det lyder som et rigtig dejligt forhold I to har, og jeg kan godt læse, at I både holder meget af hinanden, men også at I respektere og passer på hinanden. Dejligt at høre og det er helt klart med til at den første gang bliver en god gang, når det sker på et tidspunkt.:)
Jeg kan sagtens forstå, at det er et træls tal og at lysten stiger og stiger. Det er helt normalt og specielt når man har været sammen så lang tid og har det godt som jer. Plus at I sover sammen og på den måde er tætte på hianden rent fysisk også. Så intet unormalt der...
15 år er jo den seksuelle lavalder og der er jo et stykke tid til, specielt for din kæreste og derfor kan jeg ikke sige til dig, at det ville være okay at have sex nu eller om et halvt år. Loven er egentlig meget god, fordi sex handler ikke kun om det fysiske, men også meget om følelser. Og det kan være en stor følelsesmæssig oplevelse at have sex og hvis man er meget ung, kan man også nemmere komme til at overskride sine egne eller den andens grænser. Så ideen om 15 år, er egentlig meget god synes jeg.
Du skriver, at I ikke er nået til at røre ved hinanden på den måde og derfor tænker jeg heller ikke I er klar til sex endnu alligevel. For jeg synes det er vigtigt, at man bliver trygge og fortrolige med hinandens kroppe først og det er en måde at blive klar til sex på. Så mit råd til må være, at I skal blive ved med at nyde jeres forhold, kysse og nusse frem til den dag i er klar, og så kommer resten af sig selv tror jeg.
Jeg håber du kan bruge mit svar, selvom jeg ikke kunne gøre noget ved det trælse tal :)
Venlig hilsen
Erroll