Livsvigtigt valg!
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Halløj :D
Jeg er en dreng på 14 år som står i denne ubeskrivelige situation som vil tage hånd om min kæreste og egen fremtid!!
lidt unormalt, men forfaan'! det er kærlighed :3
Min kæreste er 12, snart 13, men bor og kommer ikke fra Danmark!
Hun kommer fra England, har været sammen med hende siden 14. Juli 2013 :)
Jeg har lovet hende at jeg ville besøge hende her i 2014... men dog er der nogle problemer!
Mine forældre ved ikke meget om hende og jeg, hendes forældre ved intet overhovedet D:
Hendes forældre har faktisk sagt til hende at hun ikke må tale med folk fra andre lande, da de fandt ud af at en pedofil fra Amerika havde skrevet til hende :(
Hendes forhold til sin far er ikke det stærkeste, så jeg har fortalt hende at hun kunne prøve at blive venner mes ham igen! (Har givet nogle tips til hvordan)
Men problemet er jo at der er meget stor risiko for at de permanent lukker for forbindelsen mellem hende og mig... Og det vil langt fra blive noget jeg nogen sinde vil glemme!!!
Da jeg mødte hende var vi begge to meget deprimerede... Vi gjorde begge to selvskade og havde planer om at tage hvores liv.
Min ex. kæreste havde lige været mig utro på den mest (sorry) svinske måde nogen fckn sinde >.<
Hende og jeg begyndte at tale en masse, vi blev bedste venner hurtigt. Vi lovede hinanden en masse, på den måde stoppede vi med at gøre os selv fortræd.
Vi blev så glade for hinanden, til sidst spurgte jeg hende så om hun vill være min kæreste, ligemeget hvor stor distance der var imellem os.
(You know her answer...)
Vi har begge tonsvis af billeder af hinanden... hjælper til dagligt med hinandens lektier... gør det bedste for hinanden!
Denne beslutning handler egentligt om... Hvordan gør vi det?
So far:
Jeg tager en grundig snak med min far om hvor vigtigt det er for mig, vil prøve mit bedste at få ham til at ringe til hendes far og tale med ham om det, så hendes far kan få bekræftet at jeg er søn af myndig og ustraffet fader.
planen er så at jeg tager derover med fly i en af deres ferier
tager med bus over til hendes gade, osv...
jeg har bare virkeligt brug for hjælp til at bekræfte om denne beslutning er den rigtige, ellers finde en ny!
For mig betyder dette liv eller død :(
Jeg vil ikke kunne leve uden hende... nogen sinde...
det ville være så rart hvis dette kunne ske!!!
~T

Svar:
Hej med dig!
Jeg kan godt se, at det er en meget stor beslutning, du står med, og det er rigtig fint, at du skriver herind for at snakke lidt om, hvad du skal gøre. Først og fremmest synes jeg, det er rigtig dejligt, at I har fundet hinanden og har hjulpet hinanden med at få det bedre. Når man har det svært, er det rigtig vigtigt, at man har nogen at dele det med og støtte sig op af, så det er super, at I har kunnet være der for hinanden på den måde.
Jeg kan godt forstå, at du rigtig gerne vil besøge hende, men selvfølgelig er der nogle bekymringer om det, når hun bor i England. Jeg synes, du har gjort dig nogle rigtig fine tanker om det, hvor du også tager hensyn til hende og hendes forhold til hendes forældre osv. Problemet ligger lidt i, at I er så unge som I er. Måske vil dine forældre have det lidt mærkeligt med at skulle sende dig afsted med fly alene til en fremmed by osv. Og I vil jo skulle opholde jer hjemme ved hendes forældre, og hvis de ikke synes om, at deres datter ser dig, så er der nok desværre ikke så meget, I kan gøre ved det. Så jeg tænker umiddelbart, at I enten prøver, som du også har tænkt på, at snakke med jeres forældre om det, og forklare at I er rigtig gode venner og rigtig gerne vil se hinanden - og måske få jeres forældre til at snakke sammen. Måske dine forældre kunne tænke sig at tage med dig derover i en ferie?! Hvis de ikke vil det, eller hvis I ikke vil snakke med jeres forældre om det, fordi du, som du siger, er bange for, at hendes far vil lukke forbindelsen mellem jer, så vil jeg anbefale jer at prøve at holde kontakten ved lige, så meget som I kan. Heldigvis er det ret nemt idag med alle mulighederne over internettet - facebook, skype osv. I kan snakke sammen online og se hinanden via webcam. Og så når I begge er blevet et par år ældre, kan I måske selv rejse frem og tilbage mellem hinanden, eller forsøge at snakke med jeres forældre om det igen.
Jeg kan sagtens forstå, at du rigtig gerne vil se hende meget snart, men så længe I er så unge, bliver det nok svært at besøge hinanden uden at have jeres forældre involveret, så I må enten prøve at få dem til at hjælpe jer nu, eller også vente et par år til I bliver lidt ældre.
Jeg håber du kan bruge mit svar, og ønsker jer begge held og lykke.
Mange hilsner fra Janni