lidt gennert
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
hej jeg skriver til brevkassen fordi der er en pige i min klasse som jeg godt kan lide men jeg er for gennert til at spøge om hun også kan lide mig eller vil komme sammen med mig hvad skal jeg gøre

Svar:
Hej
Det lyder dejligt med en sød pige i din klasse. Jeg kan forstå du er lidt genert over at skulle snakke med hende. Det er helt normalt, især de første gange man bliver vild med nogen og vil i kontakt med dem.
Jeg vil foreslå dig at finder ud af hvilke interesser hun har, eller hvad hun godt kan lide fx af film eller musik. På den måde har du noget at snakke med hende om på forhånd. Når du har set hvor godt det går at snakke med hende bliver det nemmere at fortælle hende at du godt kan lide hende. Det er en god idé at snakke med hende om andre ting inden du spørger hende om hun også kan lide dig. Du kan også prøve at lægge mærke til hvad hun gør, og ros hende når du synes hun gør noget godt, eller ser godt ud. Det kan få hende til at åbne øjnene op for dig.
Du kan tage dine venner i brug, spørg dem om de har gode ideer til hvad i kan snakke om.
Venlig hilsen Denise