Lesbisk...
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej brevkasse... Jeg er efterhånden overbevist om at jeg er lesbisk..da jeg overhovedet ikke synes at drenge spænende, faktisk ret frastødende sommetider... Jeg har kysset en pige før..og det føles meget mere rigtigt, end da jeg kyssede en dreng. Jeg har haft dårlige oplevelser med en dreng, jeg blev tvunget til mange ting..men anyway, det var ikke det jeg ville spørge om... Jeg har en bedsteveninde, og hun er helt fantastisk... Jeg er meget forelsket i hende...altså sådan total forelsket. Hun er også forelsket i mig. Hun har aldrig haft en kæreste, og ved ikke så meget "om den slags ting".. Hun er ikke så meget for at snakke om det, fordi jeg er den første pige hun har været forelsket i, og derfor har hun lidt svært ved at acceptere det... Altså, jeg vil rigtig gerne kysse hende, men jeg ved virkelig ikke om hun vil ... Vi har sovet sammen, vi er kort sagt, ligesom et kærestepar, bare vi ikke har kysset ..(hun har taget mig bagpå, og det samme har jeg ved hende).. Jeg ved ikke helt, da hun jo har svært ved at snakke om det..hun er bange for at jeg ikke har det på samme måde, men jeg har sagt til hende, at det har jeg. Hvordan skal jeg finde ud af det..? Jeg elsker hende, men jeg er bange for at ødelægge det hele fuldstændig hvis hun ikke har lyst til det samme som mig..hjælp.... Vi er ikke kærester, men to af vores veninder har spurgt om vi var...så vi er meget sådan...Hvordan kan jeg vide om hun vil være min kæreste? Det var hende der for nogle måneder tilbage, fortalte mig at hun kunne lide mig, på dén måde..Så skal jeg bare vente? Det er da unfair hvis det er hende der skal tage skridtet hver gang?.. Jeg kan virkelig ikke finde ud af det her..

Svar:
Kære du
Det er meget normalt, at man i din alder begynder at finde ud af og udforske sin seksualitet. Og derfor er det også helt normalt at man kan blive forvirret og kan have svært ved at acceptere, hvis man for eksempel synes at en fra samme køn er spændende og interessant. Det kan godt tage lidt tid at vende sig til den tanke, også selv man har fundet en man rigtig godt kan lide.
Det virker til at du er lidt i tvivl om hvad hun synes om dig, fordi hun både viser at hun kan lide dig og samtidig ikke vil snakke om jeres forhold. Jeg forstår godt at du har brug for at finde ud af hvad hun synes om dig. Det kan være lidt svært at gå rundt og være forelsket i en, når man ikke er helt sikker på at hun har de samme følelser.
Jeg tror at det kunne være en god ide hvis du snakkede med hende om hvordan du har det med hende. De fleste gange er det en rigtig god ide at være helt ærlig, fordi man på den måde følger sit hjerte og det man har lyst til. Det er ikke til at vide hvad hun svarer dig, men uanset hvad hun svarer, tror jeg det er rart for dig at vide hvad hun tænker og føler.
Men måske kunne det være en ide, at du skrev et brev til hende. Så kan du stille og roligt formulere det du vil sige og det give hende en mulighed for at læse det stille og roligt, uden at skulle sidde over for dig. Måske er det den situation hun synes er lidt svær lige nu. Og så er det måske nemmere at snakke om bagefter brevet.
Jeg har lige lyst til også at kommentere det du skriver i starten, med en dreng der har tvunget dig til noget. Det lyder ikke rart at du har haft en ubehagelig oplevelse, og jeg håber at det er noget du har fået snakket med nogle om. Det er nemlig ikke godt at gå og bære rundt på noget man er blevet tvunget til. Hvis du mangler en at snakke med om det, så prøv at kigge forbi chatten herinde.. her sidder der voksne som gerne vil lytte og snake med dig anonymt.
Jeg håber du får snakket med pigen og at det viser sig at hun har de samme følelser som dig. Held og lykke med snakken.
Kærlig hilsen Marianne