Lesbisk?

brevkassespørgsmål

Lesbisk?

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

Hej brevkasse. Det er fordi, der er den her pige og jeg kan bare ikke lade være med at tænke på hende! Jeg ved at hun er biseksuel, og det tror jeg også jeg er, men jeg er ikke sikker. Vi har sådan ligget og kysset og hygget, og det var bare så dejligt! Men efter det så er der ikke rigtig sket noget, altså vi har ikke snakke om det eller noget, og jeg ved ikke om hun føler det samme? Jeg kan virkelig ikke holde op med at tænke på hende, hun er bare så fantastisk og jeg elsker hvert øjeblik vi er sammen! Men jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre, jeg er bange for at hun ikke føler det samme. Hilsen M.

Svar:

Hej M

Du skriver, at du ikke er sikker på om du er biseksuel. Det lyder til at du er meget glad for din veninde, på en måde der kan betyde at du er biseksuel. Men det er også meget almindeligt at man i din alder eksperimenterer og kan have følelser som ikke vil komme igen senere i livet. Du må altså se tiden an og se om du bliver ved med at have følelser for hende, eller måske andre piger.

Derudover skriver du om din veninde som du har følelser for men er i tvivl om hun føler det samme. I har været sammen og har haft det dejligt så noget kunne tyde på at hun også er glad for dig. Det der er spørgsmålet er om hun bare hygger sig sammen med dig, eller om hun også har følelser for dig. Hvis du har tillid til hende vil jeg foreslå at du snakker med hende om det. Du kan fortælle hende hvad du tænker, også selv hvis du ikke er helt sikker på dine følelser. Og giv hende mulighed for at fortælle hvad hun tænker. Hvis i får snakket om det finder du ud af hvad i er for hinanden. Det kan være hårdt hvis hun ikke har det på samme måde. Men hvis du ved det er det også nemmere for dig at komme over. Det kan også være at hun også er meget glad for dig.

Venlig hilsen

Denise