Langdistance flirt
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Kære brevkasse
Jeg er en pige på 15, som bor i Jylland og jeg er blevet lidt vild med en, som bor på Sjælland. Mine forældre ved godt at jeg skriver med ham og har noget med ham, og de har heller ikke rigtigt noget problem med det, selvom jeg aldrig har mødt ham.
Mit problem er bare, mine forældre er ikke så glad for at jeg gerne vil møde ham en dag. De vil ikke have at jeg tager til Sjælland og han har også skrevet til mig, at hans forældre siger han ikke må tage til Jylland. Jeg vil virkelig gerne møde ham og det gør mig ked af det, at det er så svært.
Hvad skal jeg gøre?
K.H. Den forelskede pige...

Svar:
Kære du
Først og fremmest lyder det skønt at du har fundet en sød fyr, som du svinger rigtig godt med.
Jeg kan godt se det er en udfordring at tage jeres forhold et skridt videre, når hverken dine eller din flirts forældre vil lade jer besøge hinanden. Jeg tænker at både dine og din flirts forældre, nok er bekymrede for det her med at skulle mødes med en "fremmed" så langt væk hjemmefra. Det lyder som om de gerne vil passe på jer, og det er selvfølgelig et rigtig godt udgangspunkt. Samtidig er det selvfølgelig også med til at gøre det hele lidt besværligt.
Nu ved jeg ikke hvad det præcis er årsagen til at dine forældre vil lade dig tage til Sjælland og omvendt? Er det "kun" fordi de ikke kender din flirt og hans forældre. Eller er der måske også noget praktisk og økonomisk omkring det at skulle så langt? Ud fra det du fortæller lyder det som om du har talt med dine forældre, og din flirt har talt med sine? Kunne det måske være en mulighed at dine forældre kunne tale med din flirts forældre? Det kunne først og fremmest gøre dem lidt tryggere ved hele situationen, og samtidig kunne de måske også finde en praktisk løsning der passer alle. Jeg tænker at det snart er sommerferie, og måske kunne det lade sig gøre at I alle besøgte din flirt og hans forældre i forbindelse med en tur til Sjælland, eller omvendt?
Selvfølgelig var det nok ikke lige et møde med alle jeres forældre din flirt og dig lige går og drømmer om, men hvis nu det kan være med til overhovedet, at åbne muligheden for at I kan mødes, er det måske alligevel det værd?
Det korte af det lange er at jeg tænker du bliver nødt til at snakke med dine forældre igen, og måske få dem til at tale med din flirts forældre. Hav alle muligheder åbne...så kan det måske bedre lade sig gøre at finde en løsning.
Mange hilsner
Niels-Christian