Lacross
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
hey cyberhus, jeg kunne godt tænke mig at gå til lacross, men ved ikke om der er lacross i nærheden af Fredensborg, det skal
helst være så tæt som muligt ved fredensborg, fordi vi kan ikke køre derhen, hvis det er meget langt væk sådan fx. helt op i skagen
eller så noget ligne, fordi vi har ikke nogen bil og hvis jeg skal tag bus, og tog så gider jeg ikke helt at sidde i et tog i nogle timer og så skifte til en bus og så sidde i den i lang tid
altså fordi jeg lige præcis har valgt lacross, er fordi jeg synes det kunne være sjovt at møde nogen nye, og jeg trænger til en sport som er hård, og tag nogle skrammer..
og jeg synes ikke rigtig jeg er bedre til andet, fordi jeg er ret sådan Trænet eller hvad man skal kalde det, og jeg kan ikke forstille mig selv
gå til bueskydning, eller så noget. Men i må gerne komme med nogle andre forslag til det jeg leder efter.

Svar:
Hej med dig!
Det lyder rigtig spændende, at du er frisk på at prøve noget nyt og er klar på at møde nogle nye mennesker. Det kan jeg godt forstå, at du har lyst til!
Jeg kan godt forstå, det kan være svært at finde ud af, hvad man har lyst til at gå til, men det er godt, at du har gjort dig nogle overvejelser på forhånd. Det gør det lidt lettere at vælge, når man har nogle bestemte krav til sporten, man kan gå efter.
Det lyder til, at du leder efter et sted, hvor man kan se hvilke tilbud, du kan benytte dig af. Ofte kan man på ens kommunes hjemmeside finde en liste over sportsklubbers hjemmesider i kommunen. Jeg kan læse, at du er fra Fredensborg kommune, så der har jeg fundet denne liste.
Måske karate, sejlsport eller taekwondo kunne være noget for dig?
Mange klubber har det sådan, at man kan få lov at prøve det et par gange, inden man melder sig ind. Måske du kunne ringe og høre klubberne, om det var noget, du kunne få lov til? Så kan du se, om det er noget for dig, inden du melder dig ind.
Selvom det ikke lige præcis er Lacross, så kunne det være at andre sportsgrene også kunne give dig nogle udfordringer både fysisk og mentalt.
Du lyder til, at du er frisk på at prøve noget nyt, og det er super sejt! Jeg håber, du finder noget, du synes om!
Held og lykke med det.
Med venlig hilsen Astrid