Lækker tøs!
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hey brevkasse... Min halvsøster har en veninde som godt kan lide mig i følge min halvsøster. Jeg ligger ikke mærke til den slags, men hun siger at hendes veninde flirter med mig. Hun blev vildt genert da jeg kom ud og sagde hej till hende, min halvsøster og 2 andre piger. Hun griner af alt jeg siger og hun er virkelig sød. Han hun lide mig? Min halvsøster siger at det kunne være fedt hvis vi blev kærester, men de to er rigtig gode venner, er det et problem? Hilsen den forvirrede dreng, der intet opfatter! :-)

Svar:
Kære forvirrede!
Når jeg læser det du skriver, så er jeg ikke i tvivl om, at din halvsøsters veninde godt kan lide dig :) Netop det med at hun bliver genert, når du siger hej og hun griner af det, du siger kan være en måde at vise dig på, at hun er interesseret og flirter med dig.
Nu skriver du, at du ikke rigtig lægger mærke til, at hun flirter med dig, men det er netop de små signaler, som du har lagt mærke til, der kan give dig et prej, om hun er interesseret i dig :)
Nogen gange kan man selvfølgelig godt tage fejl og lægge for meget i det, men jeg tænker på, at når din halvsøster faktisk har fortalt dig, at hendes veninde flirter med dig og godt kan lide dig, så tror jeg godt du kan være sikker på det.
Jeg kan godt forstå, at du tænker, om det er et problem, hvis I bliver kærester, når nu de er rigtig gode veninder. Veninder snakker jo meget om kærester - både om de gode og dejlige ting, men også om dårlige ting i forholdet og det kunne måske komme for tæt på?! Eller hvis det så ikke går imellem jer alligevel?!
Nu ved jeg ikke, om det er noget helt bestemt du tænker kunne blive et problem, men jeg synes det er rigtig fint, at du gør dig nogle overvejelser og vil råde dig til, at du finder ud af med dig selv, om det er et problem for dig og om du kan have det godt med at være kærester med din halvsøsters veninde.. For det kan jeg ikke rigtig svare dig på.
Jeg tænker, at hvis I begynder at se hinanden bare jer to og finder ud af, at I gerne vil være kærester, så synes jeg I skal kaste jer ud i det :) Ingen tvivl om det. Og så må I tage den derfra og få snakket om det, hvis I har behov for det.
Jeg vil ønske dig held & lykke og håber du kommer frem til, hvad der føles rigtigt for dig :-)
De bedste sommerhilsner Rikke