Kærligheden jeg aldrig har mødt. nummer 2
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Det må meget gerne være en mette der svarer på denne, for det gjorde hun også sidste gang :)
Hej igen, tak for det sidste svar.. det var rigtig dejligt.. men kan desværre ikke bruge det til noget så nu skriver jeg ind igen.
Nogle dage efter svaret fandt jeg ud af at hun havde faket sit udseende altid.. Det sårede mig rigtig meget.. Det er åbenbart hendes veninde jeg har set på i 4 år.. og nu er hun bare slet ikke så flot. Jeg er rigtig ked af det fordi jeg føler jeg har spildt 4 år af mit liv på at skrive med hende, og faktisk gået hen og blevet forelsket i hendes venindes udseende.. som sagt i det sidste brev skal jeg starte på efterskole og har tænkt på om jeg bare skal stoppe det jeg har med hende og bare være hendes ven.. men altså personeligt er hun rigtig sød osv.. men hun er bare grim.. Det synes jeg ihvertfald.. så ved ikke om jeg skal beholde hende som flirt eller bare være hendes ven.. det er et rigtig svært valg. Ja hun har løjet over for mig i 4 år men hun er jo rigtig sød at skrive og snakke med.. men hun har bare ikke været så heldig med udseendet. Jeg lyder måske tåbelig.. men jeg går meget op i hvordan man ser ud, også fordi jeg selv træner 5 gange om ugen og går op i mit udseende så jeg synes vel jeg fortjener det samme? Jeg ved ikke om jeg ville kunne være hendes kæreste, eller om jeg kunne, håber du kan komme med nogle trøstende ord og et svar eller ihvert fald en vejledning :(
Hilsen den triste fyr :(

Svar:
Hej igen!
Det var da en trist drejning, at den her historie har taget sig siden sidst.
Det er bare rigtig godt, at du skriver herind igen, når du er blevet såret endnu mere.
Jeg kan sagtens forstå, at du bliver rigtig ked af det, når du er blevet løjet for i fire år. Det er slet ikke fair overfor dig, at hun har udgivet sig for at være en anden i så lang tid.
Jeg vil prøve at komme med nogle råd og mine tanker omkring hele situationen.
Det er svært at svare dig på, om du skal fortsætte med at skrive med hende som en flirt eller bare som ven, for det er dig, der skal tage den beslutning nu. Det kan være svært at tænke helt klart selv, når man er blevet såret og troet, hun har været en anden igennem mange år.
Derfor kan det være en god ide at tage et par dage, hvor du slet ikke kontakter hende, men fortæller hende, at du har brug for lidt tænketid ovenpå alt det her.
Jeg er sikker på, at det hjælper, at du giver dig selv tid til at mærke efter i hele din krop, om du savner hende, eller om du faktisk godt kan begynde at undvære hende.
Når du har fundet ud af, om du gerne vil fortsætte med at flirte eller bare være hendes ven, så må du samtidig også fortælle hende, hvor meget hun har såret dig. Det fortjener hun at få afvide.
Hvis du vælger at give hende en chance, kan det være en god ide at mødes, som jeg skrev i mit første svar til dig, fordi det er den eneste måde hvorpå, du kan finde ud af, hvem hun er i virkeligheden.
Hvis hun ikke er interesseret i det, kan det være et tegn på, at hun ikke ønsker, at du skal kende hendes virkelige jeg. Kan du leve med det så?
Udseende betyder jo ikke alt, hvis bare pigen er sød. Men når hun kan finde på at lyve over for dig i fire år, og endda udgive sig for at være sin veninde, så synes jeg ikke, at man er særlig rar.
Det kan godt ske, at hun har været bange for at vise dig sit eget udseende, men det kan ske, at hvis hun havde været ærlig overfor dig lige fra starten, at du kunne have forelsket dig i hende alligevel som hun nu er, fordi hun er sød og dejlig som person. Det er helt normalt, hvis du synes, at det er svært at elske hende nu, fordi hun helt klart må have nogle problemer med, hvordan hun ser ud.
Det er selvfølgelig rigtig synd for hende, men for at kunne have et godt forhold, må man altid være ærlig og fortælle sandheden. Ellers er det svært at komme videre med sådan et forhold.
Jeg synes, at du igen skal overveje, om det ikke ville være bedst for dig, at koncentrere dig om dit efterskoleophold 100 % og nyde det år. Det er én gang i dit liv, at du kommer til at få sådan en oplevelse. Du fortjener at få et godt år med nogle søde, nye venner, og måske der også er en sød pige iblandt?
Jeg synes, at du skal give dig selv lov til at være fri i det her år og bare nyde dit unge liv.
Livet er for kort til at vi skal gå rundt og være triste over mennesker, der snyder og bedrager os. Det er bedre at komme ud i virkeligheden, og opdage at der findes mange "ægte" mennesker, der sikkert er lige så søde som hende.
På den måde kommer du helt naturligt til at finde svaret på, om du stadig mangler hende pigen i dit liv, eller om du er klar til at starte et nyt kapitel i dit liv, hvor hun ikke fylder det hele længere.
Uanset hvad du vælger, så vil hun tage tid at komme over, fordi det er mange år, I har skrevet sammen. Men jeg tror, at det kun er en fordel for dig at starte på efterskole, fordi der sker en masse og du lærer mange nye mennesker at kende. Det vil helt sikkert hjælpe dig videre.
Husk på, at du er en ung og sød fyr, som nok skal gå hen og blive forelsket i en masse andre piger. Der findes så mange søde, smukke piger i verden, som er gode for dig.
Kærligheden vil altid være svær, og der vil altid være op- og nedture i forhold, men derfor er det stadig ikke tilladt at fake og være uærlig.
Man skal altid tænke på sig selv og mærke efter, hvornår man har det godt. Er man mere trist end glad i et forhold, kan det måske være fordi, man skal til at videre.
Jeg håber, at du igen kan bruge mit svar, og at du snart bliver glad igen.
Du er altid velkommen til at skrive til os. Ha det rigtig godt.
Kærlig hilsen Mette