Kærligheden jeg aldrig har mødt.

brevkassespørgsmål

Kærligheden jeg aldrig har mødt.

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Oprettet 9 år 8 måneder siden

Hey.. Jeg vil skrive om et lille problem.. eller ret stort faktis. Først lidt viden. Jeg mødte en pige på sådan noget hvor unge kan skrive med hinanden, for omkring 4 år siden tror jeg. Vi har altid haft kontakt siden og skrevet sammen, og det har været on og off med at flirte, Lidt før denne sommerferie blev det mere instenst, og vi er gået hen og blevet rigtigt forelsket. Eller, jeg er ret forelsket (tror jeg?) hun siger også hun er forelsket i mig. Vi er på samme alder og hun er rigtig dejlig at skrive med. Jeg elsker hende rigtigt meget, men nogle gange leger hun lidt for meget med ilden. Hun er stadig på den der sider hvor man kan skrive med andre unge, og der skrev hun for ca 2-3 uger siden med en dreng. Det sårede mig rigtig meget og det endte med at mig og hende skændtes rigtig tit.. Og hun har lige været på ferie hvor hun droppede ham, og nu er de bare venner og det er jeg selvf glad for. Men så her igår aftes ( det sker ca 1-2 gange hver anden uge) så pissede hun mig bare rigtig meget af.. Vi sms'ede hvor at hun svarede med sådan 10 minutters mellemrum, hvilket er ret irriterende.. så jeg gik ind på det der program for at se om hun var på det, og det var hun. Så spurgte jo, hvorfor hun var så langsom om at svare, hvorpå hun skrev hun var på det.. Og så skrev jeg 'Glæder mig til at du ikke er optaget nok af (programmets navn) til at skrive med mig ordentligt' og hun svarede bare haha, hvorpå jeg skrev det ikke var sjovt. Og så skriver hun bare ' Sorry, skriver senere'. Det pisser mig vildt meget af, at hun skal være sådan. Specielt fordi jeg tit (3-4) gange om ugen bruger omkring en time på at fortælle hende at hun er god nok, osv da hun har et problem med sit selvværd og om hun er god nok til mig. og selvf bruger jeg min tid på hende, altså på at muntre hende op, jeg prøver at gøre hende lykkelig.. og når hun skal være sådan overfor mig.. Specielt fordi hun havde noget med en anden samtidig med mig, så pisser det mig vildt meget af... jeg lå så igår aftes 3 timer og prøvede at falde i søvn imens jeg bare IKKE kunne få hende ud af mit hovede.. det var så slemt så jeg overvejede at tage en sovepille. Jeg vågnede med en times mellerum om natten, hvor jeg havde svært ved at falde i søvn igen.. Jeg tænker hele tiden på hende. nå, men nok om det. Jeg forstår bare ikke hvorfor hun skal være sådan.. Og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre..?

Mit andet spørgsmål er om det overhovede er en forelskelse jeg har? Jeg tænker på hende hele tiden, tit har jeg svært ved at sove pga jeg tænker på hende (specielt hvis der har været noget, hvor hun har pisset mig af).. Jeg får tit dårlige fornemmelser i maven.. jeg troede en forelskelse var dejlig? jeg troede man svævede på skyerne.. og det gør jeg altså ikke. Det er begyndt at blive en pine, at jeg tænker på hende hele tiden.. Jeg kan bare ikke få hende ud af hovedet.. har i nogle forslag til hvad jeg skal gøre, og et svar på om jeg er forelsket? Jeg elsker hende jo, og vil hende alt godt.

Her når sommerferien slutter skal jeg starte på efterskole.. Og hun er rigtig nervøs for om jeg finder en sød pige dernede, specielt pga. hun selv har rigtig mange problemer med hendes selvtillid, at hun ikke syntes hun fortjener mig osv.. alt det der nu er om det. Ja, jeg forstår det godt.. men hun må jo stole på mig. Har aldrig rigtig haft en kæreste, men ja. Problemet er bare hun bor i den anden side af danmark end hvad jeg gør.. Måske har jeg kærestekvaler.. men håber i kan hjælpe mig for jeg holder ikke til at tænke på hende hele tiden og alle de her ting. Det er rigtig frustrerende at jeg ikke kan træne, spille computer, være sammen med venner.. ja ALT uden at tænke på hende.

jeg tænker på = Hvornår hun mon skriver til mig? Hvad hun mon laver? Om hun har gengældte følelser, om det hele bare er en stor løgn, eller om vi nogensinde mødes. Om jeg bare skal få en ny flirt, for ved jo ikke engang om vi mødes? og meget mere.. det driver mig til vanvid. håber virkelig i kan hjælpe mig.. for jeg holder ikke til det i længden :(

Rigtig mange hilsner, og god sommerferie herfra :)

Svar:

Kære dig

Jeg kan sagtens forstå, at du går rundt og er frustreret og har svært ved at tænke på andet end hende pigen. Som du selv skriver, så tror rigtig mange at forelskelse og kærlighed kun er en dans på roser - men man skal huske på, at roser også har torne. Kærligheden kan være rigtig svær at finde ud af, og kan sagtens gøre én ligeså ked af det og forvirret, som den kan gøre dig glad og lykkelig. Du stiller to spørgsmål, som jeg for overskuelighedens skyld har valgt at besvare hver for sig.

Hvad du kan gøre:
Først og fremmest har I skrevet sammen i 4 år, hvor jeres forhold har udviklet sig til mere, og her på det sidste er gået hen og blevet til en forelskelse. Du lyder som en sød dreng, der er vild med hende og gerne vil have hende for dig selv - fordi I to ligesom har noget sammen. Det er for eksempel rigtig flot, at du hjælper hende til at få en bedre selvtillid, og at du fortæller hende mange søde ting. Derfor er det helt normalt at blive ked af det og såret, når du opdager at hun skriver med andre drenge, og ignorerer dig imens.

Jeg tænkte lidt på, om du nogensinde har snakket med hende om, om hun var klar på et langdistanceforhold?
Jeg synes, du skal prøve at tage snakken med hende, og fortælle hende, at du gerne vil være sammen med hende og spørge, om hun også er klar på et fast forhold med dig. Det lyder lidt som om, at hun stadig tror, at det er helt okay at skrive med andre, fordi I kun flirter og faktisk ikke er kærester endnu. Hvis I ikke har lavet en "aftale" om, at det er jer to der er sammen, så er der reelt set ikke noget galt i, at hun skriver med andre drenge, selvom det gør ondt på dig. Hvis hun er klar på et langdistanceforhold, så prøv at aftale nogle ting I kan gøre, for at I kan få det til at fungere, fx at ringes ved hver anden aften eller lave en net-dagbog I skriver til hinanden i. Det kan jo ske, at det gør hende mere tryg og sikker, når der bliver skabt faste rammer for, hvad der skal ske med jer to i fremtiden, når hun ved, at det nu er jer to. Det kan også ske, at du finder ud af, at hun ikke er klar på et fast forhold, men bare vil nøjes med at skrive sammen, som I gør nu. Hvis det er tilfældet, så synes jeg, at du skal gøre op med dig selv, om du vil videre, eller om du vil blive ved med at have det usikre forhold til hende, hvor hun også skriver med andre. Der kræver det, at du mærker godt efter i maven. Så mit bedste råd til, hvad du kan starte med at gøre, er at snakke med hende om, hvad hun vil med jeres forhold.

Er du forelsket?
Det lyder bestemt til, at du er blevet forelsket i hende her pigen! Du tænker på hende konstant, og kan ikke få hende ud af hovedet. Du er ved at gå til, hvis hun ikke svarer inden for 10 minutter, og du er villig til et langdistanceforhold. Det er helt sikre tegn på, at du er blevet forelsket. Forelskelse kan virkelig være en forvirrende og mærkelig ting, for som du skriver, så er det ikke altid en god følelse. Når man er forelsket, er man meget sårbar og kan let blive ked af det eller såret, hvis den person man er forelsket i, gør nogle ting som man ikke kan lide. Så når du føler, at det er blevet til en pine at tænke på hende, kan det ske, at det er fordi, at du er forelsket i hende, men ikke ved hvad det hele ender ud med. Du kan først komme videre, hvis du tager det næste skridt som er at ringe til hende, og snakke med hende om, hvad I skal med jeres forhold, som jeg har skrevet i mit forrige svar.

Det kunne også være en rigtig god ide, at arrangere et møde mellem jer, så I kunne snakke sammen i virkeligheden. Det kan være meget nervepirrende at skulle mødes første gang, selvom man føler, at man kender hinanden godt. Hvis I mødes, så kan det også gøre det nemmere for jer begge at finde ud af, om I stadig er lige vilde med hinanden derefter.

Jeg håber, at du hurtigst muligt får snakket med hende om, hvordan du egentlig har det, og får spurgt om, hvad hun føler. Så kan I finde ud af, hvad I skal med jeres forhold, og om I egentlig skal mødes eller ej. Du fortjener ikke, at gå rundt og have det dårligt, og ikke at kunne sove om natten, fordi du går rundt og spekulerer over de her ting og tænker for meget på hende. Jeg håber, at det kan give dig lidt ro, når du har fået snakket med hende om det hele, så du ved, om I skal fortsætte sammen eller om du skal videre.

Jeg håber virkelig, at du kan bruge mine råd og at du får et fantastisk år på efterskole. Husk at nyde det!
Held og lykke med det hele.
Kærlig hilsen Mette