Kærlighed over nettet.

brevkassespørgsmål

Kærlighed over nettet.

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

jeg har en veninde jeg har skrevet med/kendt i 4 år over facebook.. Vi har et rigtig specielt forhold. Hun er lidt som min bedste veninde! jeg har aldrig mødt hende.. Vi har altid haft kontakt, det har dog været svært i perioder, men sådan er det vel med alle venskaber.. for ca. 2-3 år siden sprang jeg ud som biseksuel, af den grund at jeg havde utrolig mange følelser for hende.. For et år siden mistede vi sådan kontakten og skrev aldrig rigtig sammen, vi ringede aldrig til hinanden og glemte at holde kontakten... Jeg havde en rigtig dårlig periode, var gået ned med en lille depression og mit liv så bare virkelig sort ud, jeg forsøgte selvmord og cuttede ekstrem meget.. Derfor lukkede jeg hele internet verden ned.. som så var skyld i vi gled fra hinanden.. Havde os fundet en pige'kæreste på min gamle skole.. Så troede ligesom at jeg var kommet videre og over den tid med hende ang. følelser.. Vi har så for et 4-5 siden fået kontakten tilbage, og det var så os skyld i jeg IGEN fik følelser for hende, selvom jeg var sikker på de var helt væk, vi har nu de sidste 2 måneder skrevet rigtig meget sammen og de sidste 2-3 uger har vi skrevet sammen hver dag&nat!, bare der går 5 minutter før hun svarer mig gør det ondt i maven.. vi flirter enormt meget, og vi har vist begge følelser indblandet i vores forhold, det er bare sådan at hun har en kæreste, og at vi aldrig har mødt hinanden i virkeligheden... jeg ved ikke helt hvad jeg skal stille op, man kan jo umuligt havde et forhold over facebook/sms.. Vi kender hinanden så utorlig godt og har fuldt hinanden igennem tykt og tyndt.. Jeg ved det ville være bedst og smide alle følelserne væk! men jeg ved ikke hvordan.. jeg vil hellere ikke miste det vi har sammen for det holder mig oppe.. Hvad skal jeg gøre?

Svar:

Hej med dig.

Det med at være forelsket kan være en rigtig dejlig ting, men det kan også være meget forvirrende.  Jeg kan godt forstå, at du føler dig forvirret og ikke helt ved hvad du skal stille op, så det er rigtig godt, at du skriver her til Cyberhus.

Det lyder til, at du har været igennem nogle svære ting i dit liv, men jeg fornemmer også, at du er meget afklaret omkring de ting du har kæmpet med. Jeg håber du har fået hjælp til at tackle din depression og din cutting, så du kan se fremad og fokusere på, at få det bedre i fremtiden.

Det lyder til at dig og din veninde har lært hinanden godt at kende og har et rigtig godt venskab, som I begge to sætter stor pris på. Det syntes jeg er rart at høre, da det er vigtigt, at have nogen at dele sine tanker og følelser med. Når man skriver sammen, er det ofte lettere, at fortælle om svære tanker og følelser, end hvis man sidder overfor hinanden. Det lyder til, at I ved at skrive sammen er kommet meget tæt på hinanden.

Du skriver, at du selv er sprunget ud som biseksuel og det er rigtig flot af dig. Jeg tænker, at det ikke er let, at fortælle sine venner og familie, at man er anderledes. Jeg syntes det er rigtig godt, at vi alle er forskellige og det er flot, at du er afklaret og står ved hvem du er.

Det lyder til, at du er meget forelsket i din veninde, men du skriver, at hun har en kæreste. Derfor tror jeg desværre ikke der er så meget du kan gøre. Jeg tror du er nødt til at acceptere, at hun lige nu er sammen med en anden og i stedet prøve, at fokusere på det venskab I har. Du skriver at I flirter og begge har følelser for hinanden. Men jeg sidder og tænker på om det er noget I har skrevet om, eller om det er noget du fornemmer? Når man skriver sammen, er det meget let, at misforstå hinanden og vide præcis hvad den anden tænker.

Jeg kan ikke fortælle dig om det ville være en god idé, at fortælle hende hvordan du har det med hende, da jeg ikke ved hvordan hun vil reagere. Men det lyder til, at I har et godt venskab og derfor tænker jeg, at det måske kunne være rart for dig, hvis I kunne "snakke" om det, så du ikke skal gå rundt med de følelser alene. Det kunne jo være, at I kunne få en god samtale omkring det og blive ved med, at være gode venner. Det kan også være, at hun har de samme følelser for dig og så kunne I måske mødes og se hvordan I har det, når I står overfor hinanden.

Jeg kan godt forstå at du er bange for, at miste det I har sammen hvis du siger det til hende. Så hvis du vælger ikke, at sige noget til hende, tror jeg det er vigtigt, at du prøver, at fokusere på jeres venskab. Så tror jeg, at du med tiden vil opleve, at de følelser du har for hende med tiden vil blive mindre.

Jeg håber du kan bruge mit svar og hvad enten du vælger at fortælle hende hvordan du har det eller ej, så håber jeg, at I kan fortsætte jeres venskab.

Mange hilsner
Majbritt