kærlighed
brevkassespørgsmål af
Anonym
10 år
hej jeg er 10 og jeg har en rigtig degelig kæreste og her for nogle uger siden er der staret en ny pige i min paralel klasse. Og hun bag taler os og sviner mig til og her for lidt tid siden fik jeg avide af en af min vinneder at hun godt kunne lide ham og at hun os var smask forelsket i min bv s eks og jeg syntes over hodet ikke om hende. men nok om det vi skulle i teater med a klassen og så begyndte hun at flirte med min kærste og bag efter gik hun hen til mig og sagde ups jeg kom vist lige til at pille lidt ved din kærste jeg var så tæt på at give hende en hånd mad lige på kinden.

Svar:
Hej med dig...
Lyder dejligt, at du har en kæreste, du er glad for. Men jeg kan da godt forstå, at du er irriteret over, at den nye pige på den måde bagtaler jer og flirter med din kæreste.
Jeg synes, du kan gøre 3 ting lige nu.
1. Jeg synes du skal spørge hende direkte, hvorfor hun flirter med din kæreste og bagtaler jer og sviner dig til. Det er slet ikke ok, at hun gør det. Så det er rigtig godt, du spørger om råd, for det skal stoppes med det samme. Du kan fortælle hende, at du ikke har det godt med det hun gør.
2. Du kan også snakke med din kæreste og fortælle ham, at du synes, det er irriterende. Måske synes han det også og så kan I sammen sige til hende, at hun skal lade være med det.
3. Hvis hun bliver ved, så synes jeg, du skal fortælle det til din lærer, for så kan din lærer hjælpe med at få det til at stoppe og få snakket med hende om, hvorfor hun gør det.
Håber det snart bliver løst, så du kan få lov til at hygge dig med din kæreste og dine andre klassekammerater og forhåbentlig få det ok sammen med hende på et tidspunkt, så det bliver rart at komme i skole.
De bedste hilsner Rikke