Kærlighed
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej. Jeg har mødt en sød fyr til parkour, jeg startede fra over et år siden, så har kendt ham i noget tid. Han er næsten lige blevet 15 år gammel. En dag skrev jeg med ham, nok nogle uger efter jeg startede, om om han kunne finde på at være mere end venner med en som er yngre end sig selv. Og han sagde nej. Han betød ikke noget for mig på det tidspunkt. Men nu er jeg blevet forelsket i ham. Ved ikke om jeg også betyder noget for ham, altså - han smiler sødt, blinker sødt, og han hjælper mig altid hvis jeg har brug for det. Altså.. måske er jeg ikke hans type. Han er måske mere til gangster typerne.. også alligevel ikke. Han er selv indvandre. Men jeg vil gerne vide om jeg skal sige hvad jeg føler, om jeg så ikke bare bliver gjort til grin, og vi aldrig kan se hinanden i øjnene igen. Tror jeg ville savne det. Eller skal jeg skal sige det? - det er virkelig svært, så håber i kan hjælpe mig. MVH Emilie.

Svar:
Hej Emilie
Jeg synes det var ret sejt af dig, at du skrev til ham og spurgte om at han var interesseret i en yngre kæreste. Og han svarede ret klart nej, men nu er du faktisk blevet forelsket i ham, så det er klart at du tænker på om der alligevel kunne blive noget.
Du fortæller også at han smiler og blinker sødt og gerne vil hjælpe dig, og så kan det være ekstra svært lige at mærke, om det er et venskab elelr om han måske også har udviklet nogle følelser for dig.
Jeg kan sagtens forstå, at du er usikker på om du skal sige noget til ham og fortælle hvordan du føler. Jeg tænker på tre ting og måske kan det hjælpe dig lidt.
1. Det første handler om, at de fleste kan faktisk rigtig godt lide at få at vide, når der er en der synes man er sød. Det er jo en dejlig ting. Så selvom han måske ikke har det på samme måde, så behøver det ikke at betyde at du bliver gjort til grin.
2. Den eneste måde at finde ud hvad han føler og om der er mulighed for at i kan blive kærester er ved at spørge ham igen. Du har skrevet lidt med ham før, gør du stadig det?
Hvis du gør, så kan du jo prøve at skrive lidt i samme stil som du gjorde sidste gang og samtidig fortælle at du er ved at blive forelsket i ham og gerne vil vide om hvordan han har det med dig. Om du skal opgive det og bare blive ved med at se dig som en ven. På den måde er det måske nemmere at blive ved med at være venner, hvis nu han ikke vil noget romantisk.
3. Den tredie ting er, at du kan prøve at finde ud af om han har en kæreste allerede. For hvis han nu har det, så kan det være du skal vente lidt med det.
Det var det jeg kom til at tænke på, da jeg læste dit spørgsmål. Og jeg håber du kunne bruge lidt af det. Du kunne også prøve at skrive i teenage debatten her i Cyberhus... måske var der nogle andre unge der havde nogle gode ideer også.
Venlig hilsen
Errolll