Kærlighed(?)

brevkassespørgsmål

Kærlighed(?)

brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år
Oprettet 9 år 5 måneder siden

Okay, nuskriver jeg bare ind, for det skader ikke. Vel?

Der er den her fyr som jeg har mødt. Vi hr skypet lidt og jeg kan godt lide ham.

 Han startede med at flirte lidt med mig, og nu er jeg ret hooked på ham.

MEN

1. Han siger har er i et on/off forhold

2. Jeg er ikke ude sf skabet over for min familie endnu

og 3. Er jeg ikke bsre en anlse desparat efter kun en uges bekendskab?

så, hvad skal jeg lige gøre?

Svar:

Hej med dig

Nej, det skader aldrig at skrive ind til os. Du er altid velkommen til at skrive herind, uanset hvad der fylder i dig lige nu.
På den måde kan man få nogle forslag til hvordan, man kan komme videre med det problem eller de tanker, man står med.

Det lyder dejligt for dig, at du har mødt en sød fyr, som du kan lide. Jeg kan godt forstå, at det kan være svært at overskue, hvad man lige skal gøre, når der er nogle ting, der betyder, at det kan være svært at fortsætte forholdet til ham.

1) Det er rigtig ærgeligt, at når man møder én person, man kan lide, at han så netop skal være i et kompliceret forhold. Måske hjælper det ikke særlig meget på det, men jeg kan fortælle, at de fleste på et tidspunkt vil opleve at blive forelsket i en person, som der allerede er optaget i forvejen. Hvad skal man så gøre?
På den ene side har man sikkert lyst til at deres forhold, bare skulle gå i stykker og på den anden side, må man også respektere at den anden er i et forhold - uanset om det er kompliceret eller ej.
Jeg synes, at du skal prøve at snakke med ham her fyren om, at du godt kan lide ham, men ikke kan komme videre på grund af hans on/off forhold, fordi du ikke ved, hvor du har ham.
Du kan ikke rigtig begynde at flirte med ham, før han tager stilling til, om han vil være i det andet forhold eller ej.
Selvom det kan være svært, så er du nødt til at sikre dig, at han er ude af forholdet, før I begynder på noget - ellers risikerer du selv at blive såret eller dumpet. Det fortjener du ikke!

2) Det er helt sikkert noget af det sværeste at skulle fortælle sin familie om sin seksualitet.
Hvis du endnu ikke har prøvet at være sammen med en fyr endnu, så synes jeg også godt, at du kan vente med at fortælle dine forældre om det.
Det kan være en god ide at have prøvet at være kærester i et stykke tid med en anden fyr, for at mærke efter, om det virkelig er det, du gerne vil, og at det er det rigtige for dig.
Så kan det også ske, at du finder ud af, hvordan du skal fortælle dine forældre omkring det hele på en måde, der gør, at de støtter dig i dit valg.
Hvis du snakker med andre homoseksuelle, kan du måske også spørge dem, hvordan de har fortalt/ønsker at fortælle det til sine forældre.
Ved at høre om andres erfaringer, kan man måske selv få mere mod til og ide til, hvordan du vil gøre det!
Uanset hvad så er det virkelig sejt at stå ved den person, som man er. Selvom reaktionerne måske kan være blandede, skal du give din familie tid til at forstå dit valg.
Husk på, at du gammel nok til at tage dine egne beslutninger og vide, hvem du er.

3) Når man møder en person, man falder for, så er det ikke fordi man er desperat, at man føler sig hooked på personen, selvom man kun har kendt hinanden i en uge.
Nogle personer tryllebinder én, så det føles som om, at man bare kender og vil personen - det er blot et tegn på en rigtig forelskelse.
Forelskelse er en dejlig ting, men kan også føles som noget, der gør ondt sommetider.
Det er helt normalt, at man bliver forvirret og ked af det over, at den person, man er blevet forelsket i, er i et andet forhold.
Under punkt 1), kan du læse mine tanker omkring dette, hvis du ikke allerede har læst det.

Jeg håber, at du kan bruge mit svar! Ha det rigtig godt.

Kærlig hilsen Mette