kæretstet
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
hej ja jeg vil har en kæretste men der er 3 tinen jo.1 jeg har ikke en god [jeg kan ikke huske havd det hedder men jeg trore ikke så god på mig seje] .2 jeg er mane tyg jeg klo 79 .3 i gå tale mig og minen far og jeg sporet ham mo jeg var gamel kon til at gå på en date og ham saje at jeg ikke må ført jeg er 15 år og det se jeg som mo at jeg så ikke må{eller har] en kæretste også og det ver jeg den bytyre. så havd skal jeg gøre nilse a1

Svar:
Hej med dig
Jeg kan godt forstå hvorfor du har lyst til, at have en kæreste, for du er 13 år og det er lige den alder hvor du begynder, at interessere dig meget for drenge. Og måske er der nogle af dine veninder der er ved at få kærester.
Det er super flot at du skriver herind og ber om hjælp og jeg vil rigtig gerne prøve at hjælpe.
Desværre kan man ikke selv bestemme hvornår man får en kæreste, fordi først skal man finde en som man synes er sød og så skal den anden også synes man er sød. Så sommetider kan der godt gå lidt tid.
Du skriver, at din far ikke vil have at du har en kæreste før du bliver 15. Din far har ansvaret for dig og han bestemmer meget. Hvis du kender en dreng som du gerne vil være kærester med, så synes jeg du skal prøve at snakke med din far igen og måske kunne han mæde den dreng og hvis han også synes han er sød og vil give dig lov. Hvis han ikke giver dig lov, så må du nok vente til du blive 15 år.
Du skriver også at du er tyk, men du kan godt få en kæreste alligevel på et tidspunkt. Men hvis du har det dårligt med at være tyk, så synes, jeg du skal have hjælp til at tabe dig. Så jeg synes du skal sige til din far, at du gerne vil tabe dig og måske kan han hjælpe dig med at spise lidt sundere og måske starte med noget idræt i din ffritid. Du kan også snakke med din idrætslærer eller sundhedsplejersken på din skole. De vil også gerne hjælpe dig.
Håber du kan bruge mit svar.
Venlig hilsen
Erroll