kærester

brevkassespørgsmål

kærester

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

jeg har en dejlig kæreste og en meget sød drenge ven, men min ven han er meget forelsket i mig og vil prøve og blive kærester med mig, men jeg kan bedst lide min kæreste og det har jeg os sagt til ham, men inderst inde kan jeg os godt li ham, det vil sige jeg kan lide dem begge lige meget.

Og jeg har det rigtigt skidt i skolen og derhjemme, jeg bliver mobbet og drillet i skolen.. og min far får mig tit til at græde fordi han aldrig har tid til at snakke og så arbejder han hele tiden og ser ham næsten aldrig for han arbejder meget og bor langt væk fra mig.

'p.s. jeg har ikke snakket med min kæreste om det..! kan du hjælpe mig..?

Svar:

Hej pige 13 år.

Det lyder til at du har meget at tænke på, og har det svært.
Det er dejligt at du har både en kæreste og en rigtig sød ven.

Du må mærke efter hvem af de to drenge du bedst kan lide og vil være kærester med. Hvis du bedst kan lide din kæreste, og gerne vil blive sammen med ham, må du få din kammerat til at forstå at i kun skal være venner.

Det skal ikke være sådan, at du har det skidt med at gå i skole. Og at du bliver drillet skal stoppes.

Du er derfor nødt til at snakke med dine forældre eller en lærer du er glad for, og fortælle hvordan du har det med at være i skolen. Der vil være nogen, der kan hjælpe dig med at få det til at stoppe, så du kan få det godt i skolen.

Til sidst skriver du, at du har det svært med din far fordi han ikke har så meget tid til dig, og bor langt væk.
Jeg kan godt forstå at du bliver ked af det, det er svært at savne sin far. Det er rigtig flot at du kan skrive om det her i brevkassen.

Jeg syntes det er vigtigt at du fortælle din far, at du savner ham og gerne vil have mere tid sammen med ham?

Hvis du har svært ved at sige det, er det en god ide at skrive et brev til ham. Han skal have at vide at du har det svært, og at det kan hjælpe hvis han tilbringer mere tid med dig.

Jeg ønsker dig alt det bedste

Denise