Kæresten
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
heej cyberhus jeg er meget usikker tror hele tiden min kæreste tænker på andre piger , plus han kigger tit efter andre piger hvad skal jeg gøre , hvordan får jeg ham til at syntes jeg er den flotteste og mest tiltrækkende pige , vil ikke have han kigger efter andre det føles som om jeg ikke er nok , har konfronteret ham med det men han siger bare han ikke kigger efter andre piger

Svar:
Hej
At være usikker og måske føle sig jalous kan være meget ubehageligt. Der er desværre mange der har det sådan Det er en følelse der opstår inde i dig, som du kan arbejde med. Det er rigtig godt at du kan snakke med din kæreste om det, og fortælle hvad du føler. Det kan være nemmere for dig at du hører ham sige, at det er dig han er glad for.
Du skriver, at din kæreste siger, at han ikke kigger efter andre piger. Men selv om at han gør det, betyder det ikke nødvendigvis, at han ikke synes du er den smukkeste. Og det er langt fra sikkert at han kigger på dem fordi han vil have noget med dem at gøre. Det er helt naturligt at både drenge og piger kigger på en af det andet køn, hvis man finder dem flotte.
Du må huske på, at det er dig han har valgt at være sammen med, og derfor dig han er vild med og glad for. Hvis du synes det er ubehageligt, må du fortælle ham igen, at du bliver usikker og ikke bryder dig om at han gør det når han er sammen med dig. Måske vil han forstå det og tage mere hensyn. For at du ikke bliver usikker er det vigtigt at du stoler på at det er dig han er glad for og vil være sammen med. Hvis du er usikker på det, kan du fortælle ham det og lade ham bekræfte dig i at det er dig han vil have.
Venlig hilsen Denise