kæreste knas

brevkassespørgsmål

kæreste knas

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

hej, jeg har en veninde som jeg snakede med rigtig meget, vi blev vist lidt forelskede i hinanden og jeg var (teknisk set)kæreste med hinde, det skete en dag efter skole vor min ven sagde at jeg var forelsket i hende, han spute om hun ville være kæreste med mig, vi gik nærmest fra hindanden i en tavshed tilstand. jeg fik same aften en besked fra hende vor der stod"jeg vil gerne" og siden den dag har det stået stille for os. jeg vil rigtig gerne blive kæreste med hende fordi hun kan lide de samme ting som mig, og at hun er sød og smuk. så et råd kunne være dejligt

Svar:

Hej med dig

Hvor er det dejligt, at I begge to godt kan lide hinanden og gerne vil være kærester. Det lyder til, at I har det rigtig godt sammen og har meget at snakke om. Du skriver så, at det står stille for jer nu og det tænker jeg er helt naturligt. I har været vant til at være sammen som venner og lige pludselig er I kærester og hvad er det så lige man gør?! :)

Det er helt normalt, at det kan være lidt svært i starten og måske er I også blevet lidt generte over hele situationen. Det kan godt tage lidt tid lige at vænne sig til at være kærester og det er helt ok. Jeg synes, det vil være en god idè, at I fortsætter med at lave de ting sammen, som I godt kan lide og så starte der.

Du kunne f.eks sende en sms og spørge hvad hun laver, om hun har lyst til at spise en is efter skole en dag eller om hun har haft en god dag... Det med at skrive lidt sms`er til hinanden kan være en fin måde at få taget hul på det. Jeg synes også, I skal holde fast i de gode snakke I plejer at have, om det der interesserer jer, noget I har oplevet, om musik, tøj, sport, film eller hvad I nu kan lide at snakke om. Prøv at holde fokus på det, så tror jeg det vil blive lidt nemmere for jer og så skal det nok komme hen ad vejen, om I måske får lyst til at holde i hånden eller give hinanden et kys. Det skal I nok finde ud af.

Lige nu synes jeg I skal prøve at få gang i snakken igen, for det kan jeg jo høre, at I faktisk er super gode til. Måske en tur i biografen kunne være en hyggelig ting at lave sammen og så er det jo rart at have filmen at snakke om bagefter.

Så det jeg vil foreslå dig, er at du prøver at få samlet lidt mod og så skrive til hende eller spørge, om I ikke skal lave noget hyggelig sammen! Jeg tror det handler mest om at I lige skal have et lille skub, for jeg er sikker på, at I selv har mange gode ìdèer til, hvad I godt kan lide at lave sammen. Så selvom det er lidt svært, så er det bare med at springe ud i det på den ene eller anden måde :)

Held & lykke med det, hun lyder som en rigtig sød pige.

De bedste hilsner Rikke

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål