Kæreste eller ej
brevkassespørgsmål af
Anonym
10 år
Hej Der er en dreng i min klasse som jeg er forelsket i men jeg ved at han er forelsket i en anden pige. Skal jeg sige det til ham eller glemme det?

Svar:
Hej med dig
Jeg kan godt forstå det er en lidt svær situation for dig at stå i. For lige så dejligt det er at være forelsket, lige så forvirrende kan det også nogen gange være. Det kan især være svært når man ikke ved om den person man er forelsket i, har det på samme måde som man selv har det.
Du skriver, at han er forelsket i en anden pige og det gør jo tingene en smule mere indviklet. Det kan være at den anden pige også er forelsket i ham og så synes jeg du skal tænke over, om du vil fortælle ham det, da chancen for at de to bliver kærester måske er ret stor. Hvis ikke den anden pige er forelsket i ham, synes jeg det vil være en god idé, at fortælle ham, hvordan du har det med ham. Ud fra det du har skrevet ved jeg ikke, hvor godt du kender ham, eller om I plejer at lave ting sammen, men jeg synes det kan være et godt sted at starte. På den måde kan du lære ham bedre at kende og måske finde ud af hvordan han har det med dig. Du kan måske se, om ikke I kan følges hjem fra skole, lave noget sammen i frikvarterne, mødes i klubben, spille eller snakke sammen i klassen.
Når du har lært ham lidt bedre at kende, kan du måske fortælle ham, hvordan du har det med ham. Måske vil han sige at han også kan lide dig, men det kan også være han siger, at han ikke kan lide dig fordi han er forelsket i den anden pige.
Jeg vil ønske dig rigtig meget held og lykke med at lære ham bedre at kende, og på et tidspunkt få fortalt om din forelskelse.
Venligst Camilla