Kæreste, alder
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej.
Nogle af de voksende på 20 år siger at det er forkert for en pige på 13 at havde en kæreste på 16.
Nu kommer problemmet... Jeg er 15 år (snart 16) og blev fornylig kærester med en sød pige på 13. Hvad skal jeg gøre?
Skal jeg bare være lige glad? eller er det helt forkert?

Svar:
Hej
Der er dejligt at være forelsket og have en sød kæreste.
Der er ikke så stor aldersforskel når man er 13 og 16 og en pige på 13 kan være meget moden.
Det der kan gøre det svært er, at man udvikler sig meget i de år der er i mellem jer. Det betyder at der vil være nogle ting som din kæreste ikke er klar til, som du måske er klar til.
Derfor er det også ulovligt at have sex med personer under 15 år. Det vil sige, at der vil være nogle ting i jeres forhold, som du måske vil have lyst til, men som ikke kan lade sig gøre når din kæreste er 13 år.
Hvis du ikke har et problem med dette, er der ikke noget i vejen med at være kærester. Du skal bare være utrolig opmærksom på ikke at komme til at presse din kæreste til noget, hun ikke er klar til grundet hendes alder.
Jeg håber det bedste for jer.
Denise
Skrevet 20/1-09 af Dreng, 15 år