Kæreste?

brevkassespørgsmål

Kæreste?

brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Oprettet 7 år 3 uger siden

heeeej CH!

ville bare lige høre om i har et par gode råd til hvordan man kan spørge en om kæreste?

og nogle gode råd til at det ikke bliver så akavet hvis han/hun siger nej? Altså det kan godt være lidt akavet hvis personen siger nej og man skal de hinanden næste dag i skolen!

på forhånd tak for svar :3

KH Pigen Der Gerne Vil Spørge En Om Kæreste!

Svar:

Kære pige.

Hvor er det dejligt, at du har fundet en, du godt kunne tænke dig at være kærester med! Det er så rart og spændende at have det sådan. Jeg tror faktisk, at den bedste måde er bare at spørge direkte og ansigt-til-ansigt. Det er altid rart at få at vide, at der er nogen der kunne have lyst til at være kærester med en, så selvom det kan være akavet at få et nej, kan du huske på, at du har gjort personen glad ved at spørge. Der er altid risiko for at få et nej, og det kan være både ubehageligt og akavet, men man kan jo heldigvis snakke om det. Hvis personen siger nej, kan du jo sige, at du gerne vil blive ved med at være venner alligevel, og at du håber personen ikke vil føle det er akavet. Jeg tror simpelthen, at ærlighed er vejen frem her. Selvom det kan være grænseoverskridende at være så ærlig, og man kan føle sig lidt sårbar, så kan det også være rigtig rart, og ofte lettere end hvis man pakker sine følelser ind. Det er en god ting at kunne, det med at være ærlig med sine følelser, det kan gøre så mange ting lettere, hvis man bare siger, hvad man gerne vil have. Så jeg synes bare, du skal sige det, som det er og forklare, hvordan du har det, og så se hvad der sker!

Jeg håber, du kan bruge mit svar, og held og lykke med det!

Sophie

SophieBs billede
Sophie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål