Kæreste
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej jeg er en dreng på 12 år som er blevet forelsket i en pige fra min klasse. Jeg er vildt forelsket i hende men jeg ved ikke helt om hun kan lide mig. Så hvad skal jeg gøre for at få hende til at kunne lide mig?

Svar:
Hej med dig,
Jeg synes det er rigtig godt, at du skriver til os, når du har spørgsmål omkring kærlighed og hvor er det dejligt at du har fået følelser for en pige. Kærlighed er en dejlig ting, men kan også gøre en helt forvirret.
Jeg kan forstå at du er lidt i tvivl om hvad du skal gøre i forhold til pigen, du er forelsket i. Det kan godt være lidt svært at tage det første skridt, fordi man aldrig ved hvordan den anden person vil reagere.
Mit råd til dig er, at være ærlig omkring dine følelser for hende. Jeg synes at du skal sige det ligeud til hende og så kan hun jo tænke lidt over det og finde ud af om hun også har følelser for dig.
Nogle mennesker kan godt have lidt svært ved at tale om følelser med andre, så jeg kan godt forstå hvis du også synes at det er svært. Hvis du er bange for at sige det til hende, ansigt til ansigt, kan du altid vælge at skrive en sms eller skrive et brev, hvori du har skrevet dine følelser.
Hvis du nu ikke føler dig helt klar til at fortælle om hvordan du føler for hende, kan du overveje at begynde at snakke mere med hende i skolen, spørge om hun vil følges til og fra skole eller om hun vil se en film med dig. På den måde lærer I hinanden endnu bedre at kende, og så er det måske nemmere at snakke om følelser og forelskelse.
Håber det lykkes for dig og held og lykke med det.
Mange hilsner fra Lene