Kæreste..
brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
kære cyperhus! jeg ved ikke om dette er det rigtige sted jeg skriver... jeg har en dejlig kæreste som jeg snart har været sammen med i 3 måneder. jeg ser ham desværre ikke så tit fordi han bor i jylland og jeg på sjælland og det koster jo en del penge frem og tilbage hele tiden. sidst jeg så ham var den 13-15. April. vi havde snakket om at han skulle komme hjem til mig den 11-13 Maj, men så her i søndags der sagde han i mobilen at han havde glemt at der var noget marked halløj noget med forlystelser i hans by, og der kom en masse af hans venner og det ville han gerne med til og det kunne jeg godt forstår, men vi havde snakket om vi skulle ses den weekend. det skal lige siges at han arbejder hver anden weekend. så jeg blev ked af det fordi at han hellere vil det end at ses med mig. nu havde vi så aftalt en anden weekend her den 18-20 maj og det er så en weekend han skal arbejde i, men han ville hører om han ikke kunne få fri (hvilke jeg desværre tror han ikke kan) og hvis ikke så kan jeg først ses med ham den 25-27 maj og det kan jeg ikke holde ud, så har jeg ikke set ham i halvanden måned og det er virkelig hård for mig når jeg savner ham meget! (er ret følsom, så næsten ingen ting skal til) nogle gange føler jeg også at han ikke gider mig, han virker kold og sur, selvom han siger han gerne vil se mig så ved jeg ikke om jeg skal stole på det, fordi han vil jo hellere med til den der byfest/marked, han spurgte mig godt nok om jeg ville med, men så sagde jeg bare at jeg ikke gad med hvis han skulle holde mig udenfor og bare hygge med sine venner, så sagde han bare at så var det bedst at vi fandt en anden weekend. nogle gange har jeg det bare sådan at jeg ikke gider det her mere, jeg vil sgu nogle gange hellere være single, det er sgu nemmere... men på den anden side så elsker jeg ham jo rigtig meget og ikke vil miste ham.. så hvad gør jeg? det nytter intet at sige til ham at jeg føler han ikke gider mig fordi det siger han bare at han godt gider mig. pleas hjælp mig! hvad skal jeg stille op? jeg går og tænker på ham konstant og hvornår vi skal ses igen. jeg magter det ikke mere :( hvad ville du gøre hvis du stod i min situation? hvorfor er det altid pigen som savner sin kæreste mest og nærmest græder af savn til sin kæreste, mens drengen bare siger at han også savner hende? kh C..

Svar:
Hej C
Dejligt at høre at du har fundet dig en dejlig kæreste, det er jo dejligt at have en man holder af i sit liv, men kan godt forstå dine tanker angående det at have et forhold over en længere distance.
Det lyder til at du er rigtig glad for fyren, ellers tror jeg heller ikke du ville savne ham så meget når du ikke har set ham i et stykke tid, og jeg kan godt forstå du syntes det er hårdt at være væk fra ham i så lang tid.
Du skriver at han spurgte om du ville med, og jeg kan godt forstå at du er bange for at blive frosset ude, og at han bare hygger sig med vennerne. Men hvis han spørger om du vil med, så tror jeg os gerne han vil have dig med. Du skriver at han siger at han gerne vil dig, og at han savner dig, men du ved ikke helt om du kan stole på ham. Jeg tror at tillid er meget vigtigt hvis man skal have et forhold som man er glad i, og det lyder til at du ikke er helt sikker på at han har de samme følelser for dig som du har for ham. Så måske du kunne fortælle ham om dine tanker, og hvordan du har det med det hele, måske dette kunne lede til at i får en god ordning på plads, som i begge er glade for?
Du spørger hvorfor det altid er pigen der savner sin kæreste mest, og jeg kan godt forstå du har det sådan, men sådan tror jeg ikke altid man kan sige det. Tror måske du er bedre til at vise at du savner din kæreste, og at du gerne vil bruge tid sammen med ham, end han er til at vise det overfor dig. Men dette betyder ikke nødvendigvis at han ikke savner dig, han er måske bare ikke så god til at give udtryk for det?
Du spørger hvad jeg ville gøre i din situation, og jeg ville have det ligeså svært med det som du har det, og det er jo kun naturligt at man gerne vil tilbringe tid sammen med sin kæreste når man har tid til det. Men jeg tror også det er vigtigt at man lærer hinandens omgangskreds at kende, og du kunne måske se det her som en mulighed for at lære nogle af hans venner og kende. Det kunne måske gøre at i kunne ses oftere hvis i kunne tage afsted sammen til ting?
for at summere det op, så syntes jeg du skal snakke med ham om hvordan du har det med det hele, at du måske gerne vil have at han viser at han savner dig. Men syntes også du skal udnytte chancen for at tilbringe tid sammen med ham og hans venner for at lære nogle af hans venner at kende.
Håber dette kunne bruges til noget, ellers er du velkommen til at logge på chatten, hvor der vil sidde nogle klar til at svare på dine spørgsmål.
Med venlig hilsen
David