kæreste

brevkassespørgsmål

kæreste

brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år

hey cyberhus

mig og min bedste veninde har store følser, men hvis vi bliver kærester så bliver vi bare svinet

så folk skriver alt muligt pis kan vi få et godt råd

Svar:

Hej med dig

Det lyder skønt, at både dig og din bedsteveninde har følelser for hinanden.

Jeg synes virkelig, at det er ærgeligt, hvis folk sviner jer til, fordi I gerne vil være kærester. Måske er det fordi, at dem I tror, der vil svine jer til, ikke helt har forstået at I faktisk er forelskede i hinanden, og ønsker at være mere end venner?

Det er vigtigt at forklare folk, at man ikke selv bestemmer, hvem man bliver forelsket i. Det er noget der sker i kroppen helt automatisk. Det er bare ekstra dejligt, når den person man bliver forelsket i også er forelsket i én selv.

I skal virkelig ikke lade jer påvirke af andre. Jeg synes i stedet, at I skal lade kærligheden sejre og se igennem fingre med, at nogle ikke kan forstå det. Hvis I blot ignorerer dem og ikke gør det til et større problem end det er, så kunne man håbe på, at de hurtigt stopper med at svine jer til. Der er ingen, der kan bestemme om I skal være kærester eller ej: Det er deres problem, hvis de opfører sig umodent omkring jeres valg.

Så, så længe I støtter hinanden og aftaler at være de voksne, der holder på, at I er mere end venner, så er jeg sikker på, at alle andre også vil kunne forstå det efter et stykke tid, når de ser hvor glade og lykkelige I er sammen.

Jeg vil dog til sidst tilføje, at hvis I virkelig bliver svinet til og at det tager overhånd, så tag en snak med fx jeres forældre eller en lærer om det. Husk at gemme eventuelle beskeder, så I kan fortælle og vise, at det er sandt.

Held og lykke med det.

Venlig hilsen Mette