Kysset en pige, nu taler hun ikke til mig?
brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år
Hej
En lørdag aften, holdte jeg min 19 års fødelsdag, hvor jeg haved inviteret omkring 200 venner. Den her pige, jeg virkelig kunne lide var også inviteret. Gennem aftenen havde vi det meget sjovt sammen, vi drak, talte og dansede sammen. Da aftenens sidste sang blev råbt, rykkede alle mine venner ud af dansegulvet og sangen blev dedikeret til hende pigen og jeg, der blev så plusdeligt spillet dirt dancing - time of my life og vi begyndte at danse sammen som de eneste. Jeg prøvede bl.a at lave dirt dancing løftet, (Ved ikke helt hvor successfuldt det blev) men vi kom tættere og tættere på hinanden og til sidst kyssede vi. Dette skete op til flere gange gennem sangen. Det var ret så fantastisk. Da sangen var slut, sagde vi farvel til hinandnen og jeg escorterede de resterende gæster ud. Festen var slut.
Så til min pointe: Ugen efter, hvor vi skulle i skole igen, var jeg lidt nervøs over at møde hende og hvordan jeg skulle reagere ? Skulle jeg sige noget fra aftenen? Men så ser jeg hende så onsdag komme fra den anden side af gangen med sine venner. Jeg var på vej mod dem med 2 af mine venner. Da vi endelig går forbi hinandnen, havde vi en masse akavede momenter, vi sagde ikke rigtigt noget til hinanden, hun talte med sine venner/veninder og jeg lidt med mine, vi fik måske lidt øjenkontakt, det var virkelig akavet og måske kom der en lille fnisen fra hver vores side. Jeg har ikke rigtigt talt med hende siden, og synes det er mega ærgeigt, da jeg så godt synes om hende og virkelig kan lide hende.
Ved ikke hvad jeg skal gøre? Er det mig der skal bryde isen og den akavede forbindelse mellem os ? Hvorfor ignorerer hun mig lidt ? Er hun genert ? Eller er det fordi hun fortyder kysset? Kunne det være at hun er den del af de piger, der kan vil se fyren kæmpe for deres opmærksomhed? jeg ved ærlig talt ikke, hvilket move jeg skal tage.. Har tænkt på at hive fat i hende på skolen og skubbe henne til siden, hvor jeg lige kan tale med hende, fortælle hvordan hun har det med mig, og om det i lørdags var noget specielt ?
Hvad synes i ?

Svar:
Hej med dig
Det lyder virkelig som en helt vildt god og samtidigt rigtig romantisk 19 års fødselsdag du har haft - dejligt! Men det der med piger, kan godt nogle gange være svært, det er derfor rigtig fint at du skriver.
Med din beskrivelse af festen, virker det til at i har haft en helt fantastisk aften og at der virkelig var romantik og følelser mellem dig og hende pigen. Men ofte, kan det være rigtig svært når man efter sådan en aften, kommer tilbage til hverdagen, og bare møder hinanden på gangen i skolen. For hvad siger man så lige, hilser man på hinanden eller kigger genert væk? Jeg forstår i hvert fald godt at du er i tvivl om hvad næste skridt er, da det kan være svært at vurdere hvad den anden tænker.
Mit råd til dig er som du selv skriver, at bryde isen. Du føler, at hun ignorer dig men måske er hun bare genert. Det kan jo meget vel være, at hun går og tænker akkurat det samme om dig. Om du mon fortryder, eller hvorfor du ikke bare kontakter hende? Eller du måske slet ikke synes hun var noget særligt? Jeg er næsten sikker på, at hun har tænkt meget på den aften. Som du også selv har tænkt, er der nogle piger, der synes det er drengen der ligesom skal tage de første skridt, da nogle piger godt kan finde på at være lidt kostbare. Så jeg synes helt klart at du skal tage kontakt til den her pige. Nogle gange kan det være lettere og mindre grænseoverskridende at skrive lidt sammen inden, hvis du fx er venner med hende på facebook eller har hendes tlf nummer. Du kan skrive til hende, at du har tænkt meget på hende siden din fødselsdag, eller bare hvordan hun har det og hvad hun laver. På den måde kan der opstå en mere afslappet stemning mellem jer, I kan snakke sammen i skolen og du kan måske spørge hende om I skal lave noget hyggeligt sammen en dag.
Med baggrund i den aften du beskriver, synes jeg ikke du skal holde dig tilbage, da det lyder som om, at der har været en rigtig god kemi imellem jer. Hvis det så ikke er tilfældet at pigen stadig synes at du er interessant, så får du noget afklaring på situationen, hvilket også kan være rart.
Grib kærligheden, jeg synes det lyder som om, at den venter på dig. Held og lykke herfra.
Mange hilsner fra
Annika