Kysser dårligt
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Jeg fik mit første kys d. 21 januar i år, og lige siden har jeg været ret vild med at kysse drenge. Til en fest i fredags kyssede jeg med 5 eller 6 drenge, og to af gangene var ret så heftige! Men fik at vide idag at den ene fyr har sagt at jeg kysser mega dårligt! Altså var ok stiv på det tidspunkt men synes godt jeg kunne beherske og styre mig selv... Hvad skal jeg gøre for at kysse godt? Det jo ikke fordi jeg laver tørretumbleren eller 'kvæler ham' med min tunge...

Svar:
Hej med dig
Jeg kan godt forstå hvis du er lidt i tvivl om hvordan man kysser godt, for det er en rigtig svær ting. Folk kysser nemligt forskelligt og syntes om meget forskellige måder at kysse på. Jeg kan også godt forstå, at det er spændende at kysse med drenge, fordi det er så nyt for dig.
Hvis en person siger du kysser dårligt, behøver det ikke at betyde du gør det, måske kunne det være ham der kyssede dårligt og måske er der ingen af jer der kysser dårligt. For alle personer har en måde de kysser på, og nogle specielle måder de kan lide at kysse på. Så det kan være i kan lide at kysse på hver jeres måde, og det er der ikke noget i vejen i, for nogle kysser man bare bedre sammen med end andre.
Men det at du var stiv til festen, kan sagtens være skyld i at du ikke har kysset som du selv tror. For alkohol påvirker kroppen meget, så kan godt ske du måske har brugt lidt for meget tunge eller gået for hårdt til den i forhold til hvad du selv har regnet med. Det er ikke til at sige nu, men du kan overveje det til næste fest.
Samtidig er du også lige startet med at kysse for første gang i år, så jeg tror du stadig leder efter din egen måde at kysse på og det kan jo være du måske virker forvirret når du kysser fordi det er så nyt for dig. Jeg vil gerne prøve at hjælpe dig med at blive inspireret til at finde din egen måde at kysse på.
Noget jeg syntes du kan gøre er at øve dig på din hånd, og så mærke efter hvad du syntes virker godt og ikke så godt. Mange personer kan godt lide at starte blødt og langsomt ud og så senere gøre det lidt mere vildt.
Jeg har fundet frem til 2 artikler fra Cyberhus, som handler om at kysse. Så kan de måske være med til at inspirere og hjælpe dig, med hvilke metoder du kan øve dig på.
1 artikel og 2 artikel
Når du syntes du er blevet klar, kan du måske finde dig en dejlig fyr at kysse med, jeg tror nemlig at 1 fyr er bedre at øve sig på end 5 eller 6 stk. fordi  i så kan sidde bagefter og tale sammen om hvad i syntes er godt og ikke så godt.
Jeg håber svaret kan hjælpe dig
Med venligst hilsen Paw