Kort eller langt?
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Jeg er gået fra at have ret langt hår til at have skulder langt hår. Jeg har længe ænsket mig at blive klippet, men her igår da jeg så endelig kom hjem fra frisøren, havde jeg måske fortrudt det lidt...eller måske ikke fortrudt men jeg havde da nogle tanker omkring det For jeg synes jo egentlig selv jeg er pænest med langt hår. Bl.a. så er jeg bange for at det måske ser lidt for gammeldags ud, eller at folk istedet for at tænke at jeg er smuk tænker at jeg er blevet grim...tror i drenge (eller alle!) bedre kan lide piger med langt hår...eller kommer det slet ikke an på det??? Hilsen MR

Svar:
Hej med dig..
Puha, jeg tror der er rigtig mange piger, men også drenge, der kender det der med at have været ved frisøren og så have fået lavet en del om på sit hår, og så være lidt nervøs for om det går..:) Men jeg synes da det er sejt at du prøver det, for ellers finder du jo aldrig ud af hvad du bedst kan lide.
Det er en stor ting at skifte stil fra langt til kort hår, men ved du hvad... det er mest for en selv og det betyder ikke så meget for andre. Du har set på dig selv med langt hår i rigtig lang tid og ligesom set dig selv som pigen med langt hår. Derfor kan det føles ret vildt pludselig at føle og se noget andet i spejlet. Så jeg tror først og fremmest det handler om, at du selv lige skal vænne dig til dit nye look.
Og hvis der så er gået noget tid og du stadig tænker, at du havde det bedre med dit lange hår, ja så lader du det bare vokse ud igen. Det er jo det gode ved hår og så har du prøvet det korte af og er blevet lidt klogere på hvad du bedst kan lide. Men det kan jo også være du kommer til at holde rigtig meget af det og så er det jo fedt du prøvede det af.
Omkring det med drenge og hvad de synes, så er det heldigvis lige så forskelligt som alt muligt andet. Nogle er helt pjattede med kort hår og nogle synes det er flottest med langt hår. Det er meget forskelligt, og jeg tror der er mange ting der spiller mere ind, end hår. Sådan noget som personlighed, udstråling, humor og ja, hele dig..
Så bare rolig....:)
Hej igen
Camilla