Kontaktlinser
brevkassespørgsmål af
AC
13 år
Hej, jeg er en pige på 13 år.
Jeg har haft briller i 7 år nu, og jeg er bare ved at blive træt af dem. Jeg kunne finde på så mange ulemper ved briller. Mit spørgsmål er, hvordan jeg kan spørge mine forældre om jeg må få kontaktlinser?.
Tak

Svar:
Kære du
Jeg tror rigtig mange unge kan genkende det her med at være træt af brillerne, og meget gerne vil af med dem. Kontaktlinser er et rigtig godt alternativ til briller for mange mennesker, og jeg kan sagtens forstå hvis du har lyst til at prøve det af, efter 7 år med briller.
Det er selvfølgelig ikke sikkert at kontaktlinser er en mulighed for dig. Det handler både om hvilke problemer du har med dit syn, og selvfølgelig også om det kan lade sig gøre at finde en linse som ikke irriterer dine øjne. Men det er alt sammen noget du kan få afprøvet.
I forhold til at få det sagt til dine forældre tænker jeg ikke der er så meget andet at gøre end at hoppe ud i det. Sig det som det er at du er ked af dine briller, og at du er nysgerrig på om kontaktlinser kunne være en mulighed for dig.
Hvis det viser sig at kontaktlinser slet ikke er en mulighed, kunne det jo være at det i stedet kunne være en mulighed med nogle nye briller som ville passe dig bedre end dem du har nu?
Held og lykke med det
Niels-Christian