Kontakt med hende
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
hej,
her fornyligt mødte jeg en pige igennem en af mine venner. Vi sagde bare Hej til hinanden. Vi har ikke skrevet sammen, men efter jeg så hende er jeg blev forelsket i hende.
jeg ville bare høre om i har nogle gode råd hvordan jeg skal starte med at skrive til hende

Svar:
Hej med dig.
Dejligt at høre, at du har mødt en pige, som du er blevet forelsket i. Jeg tror også, at der er flere drenge der har prøvet at være i samme situation som dig, hvor man er lidt i tvivl om, hvordan man skaber kontakt og starter en samtale med en pige, som man godt kan lide.
Du spørger til, hvordan du kan starte med at skrive til hende. Jeg tænker, at du kan skrive det lidt som det er, altså at du synes, at det var hyggeligt at møde hende, og du synes hun virker som en sød pige, og du godt gad at lære hende bedre at kende, og hvad hun tænker om det. De fleste piger kan godt lide at få komplimenter, så jeg tænker, at der nok vil være en god sandsynlighed for at hun vil blive glad for, at du synes hun er sød og gerne vil lære hende bedre at kende. Når I så er startet med at skrive sammen, så kan du vælge at spørge rimelig hurtigt, om hun har lyst til at mødes, måske på en café eller til en gåtur. Men du kan også starte med at lære hende lidt bedre at kende gennem beskeder. Du kan spørge ind til, hvad hun laver til hverdag, hendes interesser, hvad hun godt kan lide og modsat. hvad hun har lyst til at lave i fremtiden osv. Hvis jeres samtaler kører meget godt, så kan du også prøve at spørge ind til lidt mere private ting, såsom om hun har en kæreste, hvad hun godt kan lide ved en fyr osv. Det vigtigste er nok bare, at du skriver det, som du har lyst til og at du spørger ind til ting, som du også har lyst til at vide om hende.
Måske kan du også prøve at snakke med jeres fælles ven, om han vil være med til at arrangere noget med flere personer, hvor I kan mødes igen. Det kan måske være til en film-hygge aften, spil aften, biograftur osv. På den måde kan du også lære hende bedre at kende uden at I er helt selv. Det kan godt være lidt nervepirrende at skulle invitere en pige ud for første gang, så derfor kan det være lettere, hvis I mødes med andre mennesker. Det kan også være, at du har modet til at invitere hende på date efter I har skrevet lidt sammen, hvilket bare vil være rigtig sejt af dig :-)
Jeg håber, at du kan bruge nogle af mine råd. Held og lykke med det.
Mange hilsner
Pernille