Kontakt?
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej jeg er en pige 15, som kan lide en dreng fra parallel klassen. Han kom først her i niende klasse, han er mega pæn og han ligner faktisk den dreng som jeg har fantaseret om i flere år. jeg har fået lavet nogle tests for at se om vi passer bare lidt sammen, i alle testen står der vi passer sammen så det er jo et plus. Vi har på en måde de samme interresser han spiller guitar og jeg har gået til kor så vi ka begge lide musik. Vi har haft øjenkontakt nogle gange, også idag, men betyder det noget? Han taher bussen hjem næsten hver dag ligesom mig. men mine veninder snakker ikke med ham så jeg ved ikke hvordan jeg skal kontakte ham. og det der med at jeg skalfølges med ham til og fra skole kan jeg ikke bruge til noget, jeg vil gerne have et dybere svar. Mine spørgssmål: hvordan kan jeg komme i kontakt med ham? jeg tænker facebook først for at snakke sammen face to face første gang man kontakter hinanen er lidt mærkeligt efter mit hoved. Hvad kan jeg skrive til ham som ikke virker underligt, og uden at det virkere akavet når vi skal i skole igen? betyder øjenkontakterne noget? og hvordan skal man opføre sig for at drenge ikke synes man er mega barnlig? Plz, hjælp mig jeg vil så gerne lære ham at kende. Kærlig hilsen den forvirrede 15 årige pige. på forhånd tak:D

Svar:
Hej med dig.
At kunne lide en anden kan både være en dejlig ting, men som du selv giver udtryk for, kan det også være en smule forvirrende. For hvordan får man lige gjort opmærksom på sig selv over for den man nu godt kan lide. Rigtig godt at du spørger når der er noget du finder forvirrende, det har vi alle brug for en gang i mellem.
Jeg vil nedenunder prøve at besvare dine spørgsmål et efter et, og jeg skal prøve at gøre det så dybt som jeg kan :)
Du spørger om hvordan du kan komme i kontakt med ham, og som du selv siger, så kan du jo eventuelt tilføje ham på facebook og skrive til ham der. Du skriver at han går i din parallel klasse, og jeg kan ikke læse mig frem til om du kunne have nogle venner i den klasse som kunne introducere dig for ham. Men hvis du har det, ville dette jo også være en mulighed. Men som jeg læser det, så tror jeg mere du er forvirret over hvad du skal sige til ham når du kommer i kontakt med ham, og det kan jeg godt forstå kan være forvirrende.
Du skriver at i begge to kan lide musik, så måske dette kunne være en indgangsvinkel til at snakke med ham for første gang. Det kan være i har lavet noget på tværs af jeres klasser som du kan snakke med ham om.
Du kunne hvis i har lavet noget i skolen sammen skrive til ham at du lagde mærke til ham da i havde gymnastik eller musik eller hvad for noget det nu kunne være i havde, og at du fik lyst til at snakke med ham.
På denne måde har du ikke sagt til ham at du kan lide ham, eller på nogen måde sagt noget som vil gøre det akavet når i mødes i skolen igen. Du har jo nemlig bare sagt til ham at du gerne vil lære ham bedre at kende og at han har virket interessant.
Om den øjenkontakt i har betyder noget, kan være svært at sige. Men det betyder da i hvert fald at han har haft kig på dig, og at han på den måde ved hvem du er. Du skriver at i har haft øjenkontakt flere gange, og det vil jeg da mene betyder at han er interesseret, hvorfor vil han ellers kigge på dig?
Hvordan du skal opføre dig for at en dreng ikke finder dig barnlig kan jeg desværre ikke give dig et klar svar på, da det er vidt forskelligt hvad drenge forbinder med barnlige ting. Nogle drenge "leger" stadigvæk selvom de er 18 år, og andre drenge på 14 år syntes det er barnligt hvis man stadig leger. Derfor vil jeg sige at du skal opføre dig på en måde som du har det godt med, for hvis der er noget drenge godt kan lide, så er det en pige der er sikker på sig selv.
For hurtigt at kæde svarene sammen, så vil jeg mene at det er hips som haps om du tager kontakt til ham over facebook eller i skolen. Det skal du gøre som du har det bedst med. Jeg syntes du skal se om ikke du kan finde på noget du kan snakke med ham om, som For eksempel musik, skole eller hvad det nu kunne være. Og så skal du ikke tænke så meget over hvordan drenge opfatter dig, for jeg er sikker på at hvis du opfører dig som du har det godt med, så vil drengene os kunne se at du har det godt med dig selv.
Håber det var dybt nok og at svaret kan bruges.
Med venlig hilsen
David