Kommer min kat hjem igen?
brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
hej. hvorfor er jeg så uheldig? ført mister jeg min kat missy og får to nye, vi flytter i oktober 2011. vores ældste kat laban som vi fik næsten lige efter missys død, han stak af 2 dage efter vi var flyttet. han kender ikke stedet og jeg har ikke set ham udenfor, hver gang jeg høre katte slås håber jeg altid at laban er en af dem, men det er han bare ikke. hvad skal jeg forvente? jeg savner ham rigtig meget, skal jeg forvent han er død og jeg aldrig ser ham mere? er han hos en anden familie nu eller hvad? kommer han hjem igen? jeg tror ikke han kan finde tilbage igen hvor vi bor nu.

Svar:
Hej med dig
Jeg kan godt forstå, at du føler dig noget uheldig. Sikke en omgang.
Det er desværre umuligt for mig at svare dig på, hvad der er sket eller hvad du kan forvente. Der er, som du selv skriver, mange muligheder for, hvad der kan være sket - og vi kan kun håbe det bedste. Jeg kan godt forstå, at du savner ham og gerne vil have ham hjem hurtigst muligt. Derfor har jeg listet nogle råd op til dig, om hvad du kan gøre for at finde din kat, Laban igen:
- Sæt omgående kattebakken udenfor. Katte har en god lugtesans og kan genkende lugte på lang afstand. Derfor kan den bruge lugten fra dens egen urin/tis til at finde hjem igen. Nu ved jeg ikke hvor længe det er siden, at Laban er forsvundet, men det er måske stadig et forsøg værd.
- Ring til dyrehospitalet for at høre, om de ved noget.
- Spørg naboer, om de har set den  – du kan evt. hænge efterlysning sedler op i området.
- Du kan også efterlyse din kat på forskellige hjemmesider www.dyrenes-beskyttelse.dk  eller www.dyrenettet.dk
Hvis din kat er øremærket og registreret i foreningen ”Det Danske Katteregister”, kan du efterlyse den på www.katteregister.dk eller www.dansk-katteregister.dk
Jeg fandt oversigten over hjemmesiderne på www.forsvundnedyr.dk – her kan du muligvis finde flere brugbare hjemmesider eller råd til, hvad du kan gøre.
Jeg håber, at du finder Laban i god behold.
Held og lykke fra
Simone