kommer det??
brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år
hej cyberhus.
jeg er en pige på 11 år og går i 5 klasse , jeg har haft udflåd i
ret lang tid nu, ved ikke helt hvor lang tid men ok lang
tid. jeg har hørt at udflåd er et tegn på at man snart får sin mens. en
af pigerne fra min klasse har fået sin mens. hvor lang tid er det normalt at
have udflåd før at man får sin mens??
på forhånd tak for svar.

Svar:
Hej med dig
Det er helt korrekt at udflåd kan være et tegn på at menstruationen er på vej. Men det er svært at sige noget præcist om hvor lang tid der så går før man får sin menstruation. Det er ikke unormalt at der kan gå op til 1 eller 2 år fra man begynder at få udflåd til at den første menstruation kommer.
Så selv om den endnu ikke er kommet er jeg sikker på at der nok skal ske noget...der kan bare godt gå længere tid før det sker.
Bedste hilsner
Niels-Christian