Kom nu!
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Heii Cyberhus! Til sommer bliver jeg 16 år, og så vil jeg gerne have kontaktlinser...med farve.. Jeg har brugt briller siden jeg var 3 måneder, og nu gider jeg ikke mere... Jeg bruger ca. + 7. Så er det så jeg har et par spørgsmål:) 1. Hvad koster sådan nogle ca. med farve og styrke? 2. Hvordan kan jeg få overtalt mine forældre til at få farvede linser? (Jeg vil SÅ gerne have det!) Det var det:) Mvh. M

Svar:
Hej med dig
Det er da fair nok, at du har lyst til at prøve noget nyt og fint du er i gang med at undersøge tingene.
Men jeg må indrømme, at jeg ved ikke så meget om priser på farvede kontaktlinser og hvilken slags kontaktlinser du kan bruge, når du har +7. Derfor synes jeg helt sikkert du skal kigge forbi en optiker, altså en butik som sælger briller. De kan svare på dine spørgsmål og det er helt gratis at spørge og så er du sikker på at du får de helt rigtige svar.
Der er sådan en butik i de fleste byer, ellers kan du sagtens ringe til en. Du kan for eksempel find en profiloptik en by tæt på dig her
Omkring det her med at få overtalt dine forældre, så handler det meget om at få snakket godt med dem, så de hører på dig og hvorfor du godt kunne tænke dig nogle med farve. Når du er under 18 år, så bestemmer de jo en del, så det handler meget om at I skal blive enige om det.
Så det er en meget god ide at undersøger priser, så viser du også at du rigtig gerne vil og tager ansvar for selv at finde ud af det. Og så må du jo se hvad de siger.
Kan du have et godt nytår og så håber jeg du kan bruge mit svar
De bedste hilsner
Camilla