klæbene
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
heej cyberhus jeg har et stort problem jeg rigtig gerne vil dele med jer;) min veninde vil mega gerne gå på efterskole med mig men hun er så skide klæbene jeg er hendes eneste veninde og jeg har altså ikke lyst til at sidde at hænge der med hende!! hvordan siger jeg det til hende på en sød måde please hjælp;O

Svar:
Hej med dig
Det lyder spændende, at du skal starte på efterskole, men jeg kan godt forstå dit dilemma med din veninde. Det er vigtigt at få det sagt til hende, men det er endnu vigtigere at få sagt det på en pæn måde, så hun ikke bliver såret.
Jeg tror det er vigtigt, at du siger direkte til hende, at du helst vil gå alene, så hun forstår dit budskab. Det er nemlig ikke altid at veninder forstår pæne hentydninger. Jeg kan godt forstå, at du er lidt nervøs for hendes reaktion. Måske bliver hun ked af det til at begynde med, men måske kan hun også se noget rigtigt i det, du siger.
Du kunne prøve at åbne emnet ved at sige, at du glæder dig til efterskolen, at komme lidt væk fra det hele og lære nye mennesker at kende. Derefter kan du prøve at forklare hende, at du har tænkt over det og faktisk helst vil starte der alene, fordi du er bange for at I kommer til at hænge for meget sammen og dermed ikke lære de andre lige så godt at kende.
Jeg håber, at du får det sagt til hende :)
Held og lykke på efterskolen
God påske
Mvh
Simone