Ked af det og jaloux uden grund??
brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år
Hej Cyberhus.
Jeg har en dejlig kæreste der er 29 år. Vi har det super sjovt og elsker hinanden højt, dog tror jeg måske der er et lille problem, men det kan selvfølgelig bare være mig. Han er min nr. 2 rigtige kæreste, men da der er så langtid i mellem os, har han selvfølgelig haft mange før mig og det er ikke noget der plager mig. Vi har nogle fældes kammerarter, og tit og ofte som drenge nu gør, skal de kommentere på en forbipasserende pige om hvor lækker hun er og at hende kunne de godt kneppe, og det har aldrig plaget mig, da jeg arbejder som lastvognsmekaniker så er van til den tone og opførelse fra drenge. Men nu til det der plager mig og gør mig meget ked af det, er at han kommenter tit på andre piger både når vi er ude og handle eller på skole, ude at køre eller dem fra TV og film eller dem der streamer på twitch og laver YouTube. Alle skal kommenteres på og helst gerne hvor lækker de er og deres røv og patter og gerne hvordan han vil kneppe hende eller hun skulle kneppe ham. Og når vi er sammen med vores venner, ved man jo at drenge skal overgå hinanden, men det eneste kan snart kan sige er noget om 2 fede biler han havde engang eller så starter der en sætning "jeg havde en ex engang og hun..." og så alt muligt med hvordan de havde sex og helt ned i detailier. Og så for sjov driller han mig med min store numse og tykke mave, (er ikke tyk og heller ikke tynd, men der er former) og der er fint nok, men er hele mit liv blevet drillet med jeg var fed og grim og der ikke var noget jeg kunne finde ud af, så jeg føler ikke jeg er god nok til noget eller ikke sex når han snakker så opstemt og entenst om hans exkærster.
Jeg har også lige fortiden en føgelse af ja ingenting, føgler ikke noget sådan rigtig, og så drømmer jeg mærkeligt og ligger vågen om natten. Mine drømme handler lige nettop om at min kæreste og hans kammerarter er sammen med fremmede piger og jeg har bare givet lov til det og så kommer han i drømme og fortæller om hvordan han har været sammen med dem og jeg griner bare og så vågner jeg op og er rigtig ked af det. Jeg har kun fortalt min kæreste om drømmene og han siger at det kunne han aldrig finde på og han vil aldrig være mig utro og jeg tror da også på ham, men det er træls at man skal drøme sådan og fåsin søvn ødelagt. Er så bange for at bryde sammen hvis jeg skulle fortælle ham om det lille "problem" jeg går rundt med.
På forhånd tak for hjælpen.

Svar:
Hej med dig.
Jeg kan godt forstå, at du er ked af at din kæreste taler om andre piger og hans eks kærester på den måde som han gør. Som jeg ser det, er det ikke dig den er gal med, men det er helt naturligt, at det går dig på.
Ethvert forhold bygger på tillid og respekt. Derfor er det klart, at du bliver ked af, at han taler om piger han gerne vil være sammen med. Selvom han ikke mener noget med det, så kan det stadig være rigtig sårende at få afvide, fordi det kan give en følelse af, at man ikke selv er god nok. Og hvis det bliver ved, så kan det også skabe noget mistillid. Selvom man har en kæreste så er det meget naturligt stadig at være tiltrukket af andre eller synes at andre er flotte. Men derfor behøver ens kæreste ikke at få afvide, hvad man tænker om andre personer. Samtidig synes jeg også, at det er lidt respektløs, at han ikke tager hensyn til dig, når han fortæller om sine ekskærester. Det er aldrig rart at føle, at man bliver sammenlignet med ekskærester eller få at vide, hvordan de var i sengen, eller hvordan han har lyst til at have sex med andre end dig. Det kan hurtigt få dig til at sætte spørgsmålstegn ved, om han kan finde på at være dig utro, og det er ikke meningen, at du skal gå at tænke over sådan noget. Samtidig kan det også være udmygende for dig, at han taler om sine ekskærester og deres sexliv til sine venner foran dig. Og det er ikke i orden.
Selvom du altid er blevet drillet med dine former, så er det heller ikke i orden at din kæreste gør det, uanset om han mener noget med det eller ej. Det er vigtigt, at man har det godt med sin krop, også når man er sammen med sin kæreste. Det er nemlig helt i orden og faktisk rigtig flot at have former, så det er ikke noget du skal skamme dig over, og det er heller ikke en grund til at blive drillet. Din kæreste burde i stedet sætte pris på dine skønne former i stedet for at drille dig med dem.
Jeg tænker, at det er meget forståeligt, at du har de drømme om, at han er dig utro. Uanset hvad man lægger i drømmenes betydning, så kan de ofte være et tegn på, hvad der fylder meget for en eller hvad man går og tænker på. Jeg tror, at du bliver nødt til at tage en snak med din kæreste om, hvordan du har det. Det kan sagtens være, at det blot er sådan han taler når han er sammen med sine venner, og ikke tænker videre over det når du også er der, men det lyder til at det sårer dig, hvilket også er helt forståeligt. Så for at du ikke skal gå rundt og være ked af det og føle dig utilstrækkelig eller være bange for, om han nu også kan finde på at være utro, så er det bedste nok, at du fortæller ham, hvordan du har det. Det kan godt være en svær snak at tage, og jeg kan godt forstå, at du ikke har lyst til at bryde sammen foran ham. Men hvis du gør, så ser han, hvor meget det påvirker dig, at han taler på den måde. Jeg synes ikke at det er et lille problem du har. Det er vigtigt at I har det godt sammen og at du kan stole på ham. Som jeg ser det bliver han nødt til at overveje, hvordan han taler om andre piger og sine ekskærester.
Hvis du har svært ved at tage den snak, så kan det være en god idé at forberede dig på, hvad du har brug for at sige ved f.eks. at skrive det ned på et stykke papir og gennemgå det. På den måde er du sikker på, at du får sagt alt det, du har brug for, og det kan også gøre det lidt lettere, når I så rent faktisk skal snakke sammen. Det kan også være, at du har en god veninde som du kan snakke med, og som kan hjælpe dig med, hvad du skal sige og hvordan. Men det vigtigste er, at du får snakket med din kæreste om det her, så du kan få det godt igen.
Jeg ønsker dig held og lykke med din kæreste, og håber at alt løser sig.
De bedste hilsner Pernille